فرماندار تبریز حمایت از نخبگان را امری ضروری دانست.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران تبريز، چمنی   درمراسم تجلیل از نخبگان استان معرفی جوان ایرانی به عنوان برترین مخترع را در اوج تحریم ها در یک محفل علمی باعث افتخار ملت بزرگ ایران دانست و از آن به عنوان اتفاق بسیار مبارک یاد کرد. 

وی وجود جوانان با انگیزه و خلاق که در عرصه های مختلف علمی دستاوردهای بزرگی را برای نظام مقدس جمهوری اسلامی به ارمغان آوردند مایه افتخار و خوشحالی کشور برشمرد و افزود: این دستاوردها که به دست جوانان غیور و عاشق کشور بدست می آید موجب توسعه و پیشرفت ایران اسلامی شده و هر دستاوردی که توسط فرزندان این مرز و بوم انجام می شود دشمن یک گام به عقب رانده می شود.

وی به نشانه گیری جوانان و نوجوانان کشور توسط دشمنان نظام اشاره کرد و افزود:  اگر ما بستر فرهنگی مناسبی برای نوجوانان و جوانان ایجاد نكنیم، محافل غیر اسلامی به خوبی از سرمایه های كشور استفاده كرده و آنها را به سوی ارزش های ضد اسلامی دعوت خواهند كرد.

چمنی با بیان اینکه شکوفایی استعدادهای جوانان ایرانی همواره سبب تعجب کشورهای جهان شده است، افزود: حضور گسترده‌ی جوانان نخبه و پژوهشگران فعال و برتر در عرصه‌ی کار و پیشرفت موجب اقتدار و عزت کشور شده است.

وی با اشاره به تأکیدات و توجهات مقام معظم رهبری به نخبگان علمی کشور خاطر نشان کرد: مقام معظم رهبری هم در بحث جهاد اقتصادی هم در بحث تولید ملی تأکید به دانش بنیان بودن این موضوعات دارند. لذا با بکارگیری طرح های تحقیقاتی و علمی در بخش های تولیدی، صنعت وکشاورزی می توان حیاتی نو به ارمغان آورد.

وی اظهار كرد: حمایت از نخبگان و استفاده هرچه بیشتر از این قشر برای پر كردن خلاهای موجود دستگاه های مسوول، امری ضروری است. مدیران دستگاه های اجرایی باید در جلسات و کارگروه های مختلف از فکر نخبگان استفاده کنند.

حضور نخبگان در جلسات مختلف اداری سازمان ها می تواند منشأ خیر و برکت باشد. 

فرماندار تبریز به موفقیت های اخیر دانشمندان ایرانی در عرصه های مختلف علمی اشاره کرد و گفت: تنها عاملی که هم‌اکنون دست غارتگران را از کشور کوتاه می‌کند، علم و ایمان ایرانی است و سرمایه ایرانی، همان فکر ایرانی است که تلاش روزافزون جوانان ایرانی را می‌طلبد.

رحمتی شادباد مشاور علمی فرماندار تبریز ضمن تقدیر و تشکر از توجه، اعتماد و استقبال فرماندار تبریز از نخبگان و تحسین از اندیشه ها و برنامه های فرماندار تبریز در استفاده از نخبگان در اداره امور افزود: مسوولین باید از توانمندی های نخبگان در رشد و سربلندی هرچه بیشتر ایران اسلامی، نهایت تلاش خود را بكنند.

 وی استفاده از فکر نخبگان توسط مسئولین را موجب تشویق روحی نخبگان و الگو قرار گرفتن این افراد برای نوجوانانی كه در آینده راه انقلاب را ادامه می دهند، دانست. بیست و سومین نمایشگاه و مسابقات بين المللي اختراعات و نوآوری-های مالزی با حضور 600 شركت كننده از کشور مالزی و 800 شرکت کننده از 32 كشور جهان در  محل دائمی نمایشگاه های بین المللی کوالالامپور برپا شد.

طرح ارایه شده توسط تیم مخترعین تبریزی باعنوان نانوآسفالت خود ترمیم گر ضدترک موفق به کسب مدال طلای رشته محیط زیست شد. اعضای این تیم علمی را کامران رحمتی شادباد دانشجوی دکترای سازه¬های هیدرولیکی دانشگاه تبریز، مسعود راستگار فرج-زاده کارشناس ارشد مهندسی شیمی و افشین جورابچی دانشجوی مهندسی عمران تشکیل می دهند.

همچنین در این دور از مسابقات رحمتی از طرف آیتکس به عنوان برترین مخترع سال 2012 انتخاب و معرفی شد.

تیم مخترعین تبریزی که باعث افتخارآفرینی در نمایشگاه و مسابقات اختراعات 2012 مالزی شده بودند، با مهندس چمنی فرماندار شهرستان تبریز دیدار کرده و با اهدای لوح تقدیر و جوایز از طرف فرماندار تبریز مورد تقدیر و تجلیل قرار گرفتند./س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.