نقره کار در گفتگو با باشگاه خبرنگاران عنوان کرد؛

ايجاد فضاي آزادانديشي از سياست‌زدگي دانشجويان جلوگيري مي‌کند

رئيس دانشکده معماري و شهرسازي دانشگاه علم و صنعت گفت: ايجاد فضاهاي آزاد انديشي حول محور تفکرات دانشجويان آنان را از سياست زدگي رهايي مي بخشد.

عبدالحميد نقره کار استاد بسيجي دانشگاه علم و صنعت در گفتگو با خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران در توضيح علت به وجود آمدن حاشيه هاي غيرعلمي در دانشگاه ها و نقد آن، تبليغات منفي برخي احزاب و تشکل هاي سياسي که براي رسيدن به اهداف خود به دنبال جذب نيرو در بين دانشجويان هستند را يکي از عوامل به حاشيه کشيده شدن دانشجويان عنوان کرد و اظهارداشت: انحراف فکري دانشجويان از مباحث علمي و فرهنگي يکي از اهداف استکبار است که برخي ناآگاهانه اين مسير را در دانشگاه ها دنبال مي کنند.

وي با بيان اينکه شور و نشاط جواني لازمه کار دانشجويي است، گفت: به وجود آوردن فضايي که شور و نشاط دانشجويان را تحريک کرده و ذهن آنان را از مسائل علمي و پژوهشي به سمت حواشي سوق دهد، نتيجه اي جز سياست زدگي جوانان را در بر ندارد که يکي از معضلات امروز ما در دانشگاه هاست.

نقره کار  با بيان اينکه برخي معاندين با سياه نمايي احساسات جوانان دانشجو را به بازي گرفته و آنان را به سمت ساختارشکني سياسي و اخلاقي پيش مي برند، گفت: اين بخشي از جنگ نرمي است که از سوي سازمان هاي استکباري در دانشگاه ها اجرا مي شود که با مخدوش کردن اعتقادات و باورهاي اسلامي دانشجويان، در پي تضعيف دين در ميان جوانان هستند.

رئيس دانشکده معماري و شهرسازي دانشگاه علم و صنعت با بيان اينکه چندين هزار استاد بسيجي و محقق برجسته کشور در مقابله با جنگ نرم در تلاش هستند، تصريح کرد: بايد تلاش کرد تا راه تبليغات منفي براي قبضه کردن فکر جوان ايراني بسته شود و فضاي آموزشي براي تربيت نسلي دانا و توانمند در تمامي عرصه ها مهيا باشد.

نقره کار با تاکيد بر اينکه دانشجويان بايد از طريق مطالعه شناخت مکفي در زمينه هاي سياسي و فرهنگي به دست آورند تا دستخوش افکار وارداتي نشوند، خاطرنشان کرد: جوان ايراني بايد رسالت خود را در جامعه بداند و به شايستگي آن را به انجام برساند.

اين استاد بسيجي در پايان به نقش اساتيد بسيجي در مقابله با جنگ نرم اشاره کرد و گفت: ايجاد فضاهاي آزاد انديشي با موضوعاتي که حول محور تفکرات دانشجويان به عنوان گفتمان اصلي مطرح است و استفاده از تجربيات اساتيد برجسته در اين عرصه از بهترين راه هاي مقابله با جنگ نرم و اصلاح فضاي دانشگاه هاي کشور است.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار