نشریه فارین پالیسی با اشاره به تناقض های آشکار در مواضع آمریکا از فروش سلاح‌های سرکوب کننده و مرگبار به رژیم های سرکوبگر نظیر بحرین، عربستان و رژیم صهیونیستی انتقاد کرد.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران ، هفته نامه آمریکایی فارین پالسی دولت آمریکا را به علت فروش سلاحهای سرکوب معترضین به رژیم‌های دیکتاتور و ناقض حقوق بشر، به شدت مورد انتقاد قرار داد.

این مجله فاش کرد: با آنکه آمریکا، مصر را در لیست کشورهای مخالف دموکراسی قرار گرفته اما آمریکا در نوامبر گذشته، گازهای اشک آور و سلاحهای شیمیایی به این کشور فروخته است. همچنین در این مقاله آمده است که کشورهای الجزایر، کویت، عربستان، بحرین، امارات و رژیم صهیونیستی که کارنامه سیاه حقوق بشری آنها بر همگان واضح است، نیز از آمریکا سلاح خریداری کرده اند.

این مقاله می افزاید:  واشنگتن در سال مالی جاری تا ژوئن گذشته 44.28 میلیارد دلار اسلحه به 173 کشور جهان صادر کرده است .

این مجله در پاسخ به این سؤال که  علت اقدام آمریکا در فروش سلاح به رژیمهای دیکتاتور و سرکوبگر چیست؟  می نویسد:  مواضع آمریکا سراسر تناقض است، زیرا از یک سو فریاد حقوق بشری و دموکراسی خواهی و انتقاد از رژیم‌های مستبد و سرکوبگر سر می دهد و از سوی دیگر به فروش سلاحهای شیمیایی و گازهای به اصطلاح ضد شورش با هدف سرکوب ملتهای آزادیخواه می پردازد.

این مجله تأکید می کند: ملاحظه می شود که تعداد کشورهای وارد کننده سلاح از آمریکا افزایش یافته و این کشور، رژیم‌های مستبدی چون الجزایر، مصر و پرو را به لیست کشورهای سرکوبگر اضافه کرده است، اما در عین حال بی توجه به سوء استفاده از سلاحهای مذکور به ویژه در زمینه حقوق بشر، بی محابا به فروش مستقیم یا غیر مستقیم آن به دولتها می پردازد.

این مجله می افزاید: فروش سلاح‌های آمریکایی در سال مالی جاری تا ژوئن، ده ملیارد دلار رشد داشته و به رقم 44.28 ملیارد دلار رسیده است، پیش بینی می شود که این مقدار در سال مالی آینده نیز 70% رشد داشته باشد و این به معنی افزایش درگیری های خونین و سرکوب ملتهای تحت ستم خواهد بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار