همايش علمي تكنولوژي هاي نوين در صنعت آهن و فولاد فردا در مركز همايشهاي بين المللي رازي برگزار مي شود.

به گزارش سرويس اقتصادي باشگاه خبرنگاران و به نقل از كميته اطلاع رساني روز ملي صنعت و معدن ، دبير انجمن تخصصي مراكز تحقيق و توسعه با اعلام اين خبر افزود : اين گردهمايي به صورت تخصصي به بحث تكنولوژي هاي نوين درصنعت آهن و فولاد مي پردازد.
حميد طاهباز توكلي اضافه كرد : فناوري هاي جديد و فرآوري احياي سنگ آهن ،فرايند جديد كك سازي ، توليد فولادهاي جديد ، مديريت دانش و اطلاعات ، ريخته گري و شكل دهي فولاد در اين سمپوزيم بحث و بررسي مي شود.
چگونگي سرمايه گذاري به خصوص در   تحقيق و توسعه كارخانه ها ، بحث انرژي در واحدهاي فولاد سازي و استفاده از انرژي هاي تجديدپذير و تعمير و نگهداري نيز از موضوع هاي اصلي اين نشست تخصصي است.
به گفته وي صنعت آهن و فولاد از صنايعي است كه اشتغال زايي بالايي دارد و مواد اوليه قابل توجهي هم در اختيار  است و سرمايه گذاري نتيجه بخشي را به دنبال دارد.
توكلي با ياد آوري لزوم به روز شدن اين صنعت در كشور اضافه كرد :  آهن و فولاد صنعتي است كه در كشور سابقه اي حدود 60 ساله دارد و فناوري آن هر 20 يا 30 سال به روز مي شود در حالي كه به روز شدن اين صنعت در دنيا به 10 سال و 5 سال کاهش پيدا كرده است.  
دبير اين همايش علمي يك روزه گفت : بعد از سخنراني ها بلافاصله ميزگردهاي تخصصي شكل مي گيرد.
توكلي در ادامه از تصميم كميته علمي جهت برگزاري سمپوزيوم هاي تخصصي هر 6 ماه يكبار و با موضوع هاي اختصاصي خبر داد.
آهن و فولاد يكي از مواد پر مصرف در صنايع مختلف است كه با تركيباتي  از آهن ، كربن و عناصر آلياژي باعث ايجاد فولادهاي مختلفي با قابليتهاي بالا مي شود و به جهت استقامت و مقاومت و سبك بودن در صنايعي مانند اتومبيل سازي، قوطي ها، كشتي ها، پل ها، ساختمان هاي بلندو وسايل خانگي هم بسيار كاربرد دارد./عب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار