استاندار قم از اختصاص بیش از 2500 میلیارد تومان اعتبار به این استان در سال جاری خبر داد و گفت: میزان اعتبارات استان قم در سال گذشته 1800 میلیارد تومان بود.

به گزارش گروه استان هاي باشگاه خبرنگاران ، از قم حجت‌الاسلام والمسلمین محمدحسین موسی‌پور شنبه شب در جلسه شورای اداری استان قم که در تالار معصومیه استانداری قم برگزار شد با تبریک فرا رسیدن ماه شعبان اظهار کرد: پیامبر اکرم در جلسه‌ای وارد شدند که یاران و اصحاب حضرت درباره ماه شعبان صحبت می‌کردند و ایشان فرمودند ماه شعبان ماه شریفی بوده و ماه من است و این انتصاب نشان‌دهنده اهمیت این ماه است.

وی با بیان اینکه ماه شعبان از عظمت بسیار والایی برخوردار است و باید حق آن را شناخت افزود: خداوند متعال رزق معنوی و مادی مؤمنین را در این ماه افزایش می‌دهد و بهشت را می‌آراید.

استاندار قم با تاکید بر اینکه شعبان ماه سازندگی است و باید در این ماه برای آخرت خود توشه برچینیم بیان کرد: شعبان ماه اعمال نیک است و اعمال خیر در این ماه 70 برابر حساب شده و گناهان در این ماه بخشیده می‌شود.

وی تاکید کرد: شعبان ماه عیدها و عید ماه‌ها بوده و مقدمه‌ای برای بهره‌گیری از مائده بزرگ الهی است و ماه شعبان نباید بر ما همانند ماه‌های دیگر بگذرد.

موسی‌پور گفت: برای درک شعبان باید از رجب توشه گرفته و برای درک رمضان باید از ماه شعبان توشه برگیریم و اگر بخواهیم لیلةالقدر را بفهمیم باید رمضان را درک کنیم.

وی با اشاره به اینکه ماه شعبان با میلادهای مقدس ارزش مضاعف یافته است اضافه کرد: ماهی که در آن میلاد سرور و سالار شهیدان امام حسین(ع)، حضرت ابوالفضل العباس و امام سجاد واقع شده کافی است که دارای عظمت مضاعف شود و ماهی که در آن میلاد قطب عالم امکان واقع شده باید دارای این همه ارزش، قدر و منزلت باشد.

استاندار قم با تبریک میلاد امام حسین(ع) به ویژه به پاسداران تاکید کرد:‌ پاسداران با تأسی به خون خدا و با تبعیت از ولایت به سربازان محکم و استواری در برابر دشمنان تبدیل شده‌اند و تا امروز انقلاب اسلامی را از توطئه‌ها مصون نگه داشته‌اند.

وی با اشاره به سخنی از رهبر معظم انقلاب درباره سپاه گفت: امیدواریم پاسدارانی که در این نهاد موظف به دفاع از آرمان‌ها مشغول هستند همواره این مسیر پرتلاطم را سرافرازانه سپری کنند.

موسی‌پور فرا رسیدن سالروز میلاد حضرت ابوالفضل العباس را به جانبازان تبریک گفت و افزود: همه مدیران دستگاه‌های اجرایی باید به مشکلات و رفع گرفتاری‌های جانبازان اهتمام بیشتری داشته باشید، جانبازان شهدای زنده و سرمایه‌ها و پشتوانه‌های انقلاب به شمار می‌روند.

وی با اشاره به سالگرد هفتم تیر و شهادت آیت‌الله بهشتی و یاران ایشان بیان کرد: شهید بهشتی به تعبیر امام راحل یک ملت و یاران وی مدیران ارزشمند این نظام بودند و فاجعه هفتم تیر ضربه بزرگی بود ولی خون این شهدا نفاق دشمنان را برملا کرده و انقلاب را بیمه‌ کرد.

استاندار قم با گرامیداشت روز تبلیغ و اطلاع‌رسانی از اقدامات صورت گرفته برای فعالیت در عرصه تبلیغ در فضای مجازی تقدیر کرد و افزود: سازمان تبلیغات اسلامی در عرصه تبلیغ دین کارهای ارزشمندی انجام داده که قابل تقدیر است.

وی با اشاره به فرصت باقی مانده تا پایان سال مالی گفت: دستگاه‌های اندکی که اعتبارات را جذب نکرده‌اند باید اقدام لازم را انجام دهند و نباید اعتباری بی‌دلیل جذب نشده و برگشت بخورد.

موسی‌پور با اشاره به اینکه اکثر مدیران در زمینه جذب اعتبارات موفق عمل کرده‌اند گفت: با همت مدیران دستگاه‌های اجرایی استان قم رتبه نخست را در جذب اعتبارات کسب کرده است.

وی مجموع اعتبارات استان در سال 91 را 2 هزار و 596 میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: اعتبارات سال گذشته 1800 میلیارد تومان بوده است.

استاندار قم تصریح کرد: با این اعتبارات باید تمام پروژه‌های سفر مقام معظم رهبری به پایان رسیده و مدیران اهتمام داشته باشند تا پایان سال مالی 91 این پروژه‌ها به بهره‌برداری برسد.

وی با اشاره به اینکه بودجه‌ها و اعتبارات به سمت پروژه‌های نیمه تمام سوق داده شود افزود: امسال باید پروژه‌های بزرگی را به سرانجام برسانیم.

وی با اشاره به اهمیت توجه به صرفه‌جویی در مصرف آب، پیشرفت طرح انتقال آب دز به قم را مورد توجه قرار داد تصریح کرد: طرح انتقال آب از سرشاخه‌های دز به قم سرعت خوبی داشته و تونل اصلی تا پایان شهریور ماه به اتمام خواهد رسید و سد کوچری نیز تا پایان سال آبگیری می‌شود و امیدواریم با اتمام این پروژه آب شرب شیرین و پایدار برای میان مدت به قم رسیده و این طرح عظیم به نتیجه نهایی برسد.

موسی‌پور اجرای پروژه منوریل را مورد توجه قرار داد و گفت: این پروژه با اعتبارات قابل قبولی که به آن تخصیص یافته با سرعت روند اجرایی را طی می‌کند.

وی با اشاره به اینکه کمربند ریلی قم در مراحل پایانی بوده و با اتمام این پروژه معضل عبور قطارهای باری به طور کلی برطرف می‌شود افزود: شش خطه کردن راه قم - گرمسار باید با نظارت بیشتر و پیگیری مسئولان به سرانجام برسد.

استاندار قم با اشاره به اجرای طرح‌های اصلاح ورودی‌های شهر، راه قم - آوه، تالار مرکزی شهر، بیمارستان تامین اجتماعی، بیمارستان فرقانی و بیمارستان 128 تختخوابی گفت: باید همه این طرح‌ها با جدیت دنبال شده و برخی از این پروژه‌ها جزو پروژه‌های مهر ماندگار قرار گرفته و مشکل اعتبار ندارد و باید با جدیت دنبال شود./ج1

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.