مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان مرکزی با اشاره به مصرف درست و صرفه‌جویی مردم در سال گذشته گفت: با این روند مصرف و با اعمال مدیریت مصرف و تامین و تجهیز امکانات، آب در استان مرکزی در فصل تابستان جیره‌بندی نمی‌شود.

به گزارش گروه استان هاي باشگاه خبرنگاران ،  از اراک عبدالرضا خلیلی بعد از ظهر امروز در نشست سومین هفته صرفه‌جویی در آب با عنوان آب، رسانه و ارتقاء آگاهی عمومی اظهار داشت: با توجه به امکان خشکسالی، از زمستان گذشته تمام برنامه‌ریزی‌ها صورت گرفت تا در فصل تابستان در شهرهای استان جیره‌بندی آب نداشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه مدیریت مصرف در بخش مردمی بسیار تاثیرگذار بوده بیان کرد: در سال گذشته صرفه‌جویی مردم باعث کاهش هفت درصدی مصرف آب در استان شده است که جای تقدیر از مردم خوب استان را دارد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان مرکزی تصریح کرد: در سال گذشته مصرف آب در استان مرکزی با اجرای قانون هدفمند کردن یارانه‌ها و استفاده درست مردم از این منبع حیاتی کاهش داشته است.

خلیلی بیان کرد: این کاهش مصرف از اهمیت بسیاری برخوردار است چرا که اگر این صرفه‌جویی صورت نمی‌گرفت بعضی از شهرهای استان دچار کم‌آبی می‌شدند.

وی ادامه داد: از مردم خوب استان تقاضا داریم روند صرفه‌جویی را ادامه دهند و پیشنهادات شرکت در زمینه درست مصرف کردن و الگوی صحیح مصرف که می‌تواند از جیره‌بندی آب جلوگیری کند را انجام دهند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان مرکزی با بیان اینکه مدیریت مصرف در شبکه توسط این شرکت نیز انجام می‌شود افزود: از سال گذشته تا به امسال حدود 3.5 میلیارد تومان صرف منطقه‌بندی شبکه‌های شهر استان شده است.

خلیلی ادامه داد: با انجام این کار خوشبختانه در سطح استان حوادث و اتفاقات نیز کاهش چشمگیری داشت.

وی گفت: زمان رفع حوادث هم با استفاده از توان بخش خصوصی کاهش پیدا کرده است که این مهم کمک و رعایت مردم را بیش از گذشته می‌طلبد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان مرکزی با اشاره به اینکه تنها دو شهر از 32 شهر استان در تنگنا قرار دارد اظهار داشت: تمام تلاش خود را به کار گرفته‌ایم که ظرف 20 روز آینده با بهره‌گیری از پروژه‌هایی که در زمستان گذشته تعریف کرده‌ایم این دو شهر را نیز از تنگنا خارج کنیم.

خلیلی با اشاره به اینکه ظرفیت تولید و تصفیه آب سد کمال صالح در حال حاضر یک هزار و 700 لیتر در ثانیه است اظهار داشت: قدرت پمپاژ تولید آب در استان 6 هزار و پانصد لیتر در ثانیه است که از 200 نقطه تامین می‌شود. 

وی با بیان اینکه طرح انتقال آب از سد الغدیر با شدت و سرعت در حال پیگیری است و تا پایان سال به اتمام می‌رسد افزود: آبرسانی مناطق دیگر استان با کیفیت‌های مختلف و استاندارد از منابع آب زیرزمینی تامین می‌شود.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان مرکزی به کسب چهار استاندارد ISO 9000 ،ISO 14000 در بخش زیست محیطی، ISO 18000 در بخش حفاظت و ایمنی و استاندارد در بخش آموزشی سال گذشته اشاره کرد و ادامه داد: شرکت آب و فاضلاب استان از نظر کیفیت در سال گذشته در بین 82 دستگاه رتبه ششم را کسب کرد.

خلیلی با اشاره به اینکه از هشت نقطه اراک پنج نقطه به آب کمال صالح وصل شده بیان کرد: ظرف 10 روز آینده نقاط دیگر و کوی صنعتی نیز ظرف 20 روز آینده به این شبکه وصل می‌شود و از این سد تامین آب خواهند شد.

وی با اشاره به اینکه مرکز کنترل تامین آب استان با نام اسکادا راه‌اندازی شده و به زودی به بهره‌برداری می‌رسد تصریح کرد: 16 شهر استان به سامانه کامل تله متری مجهز شده و 6 شهر دیگر در مرحله اجرا است./ج1

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.