مدیر‌کل ثبت اسناد و املاک استان خراسان رضوی از افزايش چك‌هاي بلامحل در يك سال گذشته خبر داد.

 غلامرضا رحمتی زاده در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد، با بيان اين مطلب اظهار كرد: در سال 89 در اين اداره‌كل اجرائيه يكهزار و 73 چك بلامحل به ثبت رسيده بود كه با تغييرات 20درصدي در سال 90، اجرائيه بيش از 12 هزار چك بلامحل به ثبت رسيده است.

وي همچنين در خصوص ثبت گواهي امضاي ديجيتال در دفترهاي اسناد رسمي استان تصريح كرد: با ثبت گواهي امضاي ديجيتال در دفترهاي اسناد رسمي استان مراجعه‌كنندگان بدون اينكه از طرف مقابل شناخت قبلي داشته باشند، مي‌توانند با او ارتباط برقرار كنند و با اعتماد به اينكه دفترهاي اسناد رسمي امضاهاي الكترونيكي را تاييد كرده است، به وجود واقعي يكديگر پي ببرند و با اطمينان خاطر و استفاده از كليد رمز خصوصي و عمومي، با همديگر معامله اينترنتي داشته باشند.

مدیر‌کل ثبت اسناد و املاک استان خراسان رضوی با اشاره به ايجاد بانک جامع الكترونيكي املاك ثبت شده در سطح استان، گفت: در اين راستا نقشه یکپارچه کاداستر (نقشه برداري ثبتي) شهر مشهد و 73 شهر استان و همچنين عرصه‌سازي و اطلاعات پلاک‌های ثبتی، کدپستی ملک و کد ملی مالک تهيه شده است.

وي ادامه داد: اين نقشه در واحدهاي ثبت اسناد و املاك استان و 506 دفتر‌خانه اسناد رسمي قرار دارد و در مرحله به روز‌رسانی اطلاعات و صدور سند مالکیت قرار دارد.

وي از صدور سند مالکیت جديد‌(نقشه‌برداري ثبتي) حرم مطهر حضرت ثامن‌الحجج(ع) و تحويل آن به قائم‌مقام تولیت آستان قدس رضوی خبر داد و گفت: این سند شش‌دانگ شامل ضريح مضجع شريف رضوي و صحن‌‌های انقلاب اسلامي و نوي حرم مطهر علي بن موسي الرضا(عليه السلام) و به مساحت20 هزار و700 مترمربع است.

رحمتي‌زاده در پايان بر تكريم ارباب رجوع‌، نظر‌سنجي از وي و استقرار ميز خدمت تاكيد كرد و گفت: طرح «ميز خدمت» در تمام‌ واحد‌هاي ثبتي استان با هدف كاهش مراجعات غير‌ضروري به قسمت‌هاي مختلف ادارات و بهبود عملكرد و افزايش سلامت اداري اجرا مي‌شود./س   

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.