نخست وزير چين در ادامه سفر دوره اي خود به آمريکاي لاتين ، روز شنبه وارد آرژانتين شد.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري فرانسه ؛ سفر ون جيابائو نخست وزير چين  به آرژاتنتين با هدف گفتگوهاي تجاري صورت گرفته است و وي در جريان سفر به اين کشور قرار است با کريستينا کرشنر  رييس جمهوري آرژانتين  گفتگو کند.

دولت آرژانتين با صدور  بيانيه اي در پايگاه اينترنتي خود  اعلام کرد که رييس جمهوري اين کشور و نخست وزير چين هفته گذشته در جريان ديدار دوجانبه در حاشيه نشست گروه بيست در مکزيک  درباره گسترش مناسبات تجاري بين دو کشور به توافق رسيدند .

ون جيابائو نخست وزير چين در حال حاضر سرگرم انجام سفر منطقه اي  به آمريکايي لاتين است و تاکنون در راس هيئت بلندپايه اي  به برزيل و اروگوئه سفر کرده است و شيلي آخرين مرحله سفر وي خواهد بود .

در بيانيه دولت آرژانتين که به همين مناسبت منتشر شد ، حجم مبادلات تجاري بين دو کشور آرژانتين و چين در سال 2011 دستکم 14،8 ميليارد دلار اعلام شده است که از اين ميزان ارزش صادرات چين به آرژانتين 8 ميليارد دلار  است. چين دومين کشور وارد کننده کالاهاي ساخت آرژانتين و به ويژه محصولات کشاورزي اين کشوراست .

براساس اين گزارش ، آرژانتين تلاش مي کند چين را به سرمايه گذاري در بخش نفت خود راضي کند. دولت کرشنر از آوريل گذشته که اين کشور 51 درصد  سهام شرکت " واي.بي.اف"وابسته به گروه رپسول اسپانيا را به دست آورد ، تلاش دارد  سرمايه گذاري هاي جديدي را براي اين شرکت پيدا کند زيرا ميزان سرمايه گذاريهاي اين شرکت در آرژانتين را کافي نمي داند.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار