بخش بين‌المللي سينما سرشار از خلاء است و اين موضوع وضعيت نامناسبي براي اكران برون مرزي فيلم‌ها ايجاد كرده است.

داريوش ياري،كارگردان خبرنگار بخش سينما باشگاه خبرنگاران گفت:مخاطب با سينما قهر كرده و اين موضوع با مقايسه جمعيت و شمار استقبال كنندگان از سيمنار چهره‌اي  واقعي به خود مي‌گيرد.
وي افزود:در ميان استقبال اندك مردم از سينما‌ها،‌اكران فيلم‌هاي داخلي در فستيوال‌هاي معتبر دنيا را بايد به فال نيك گرفت تا از اين طريق بخشي از مشكلات مادي فيلمسازان ما حل شود.
اين كارگردان سينما و تلويزيون تصريح كرد:بيشتر سفرهاي مسئولان و سينما‌گران به جشنواره‌هاي معتبر در تاريخ سينما سودي نداشته و تنها از قالبي تفريحي برخوردار بوده است و هدف اصلي همان رشد سينما به فراموشي سپرده شده است.
ياري اضافه كرد:براي اينكه دستاوردهاي ارزشمندي از حضور در فستيوال‌هاي معتبر جهان بدست آوريم،خلاء‌هاي موجود در حوزه بين‌المللي توسط مسئولان بايد برطرف شود.
كارگردان "دخيل " و برنده جايزه قاهره‌ طلايي در جشنواره بين اديان در كشور ايتاليا با اشاره به وظيفه مسئولان در قبال رونق داخلي اكران،ادامه داد:رونق نمايش بين‌المللي فيلم‌هاي داخلي در سينما‌هاي كشور پديده‌اي خوشايند براي سينماي ايران است،اما مسئولان در قبال رونق دوباره اكران داخلي و جلوگيري از پيشرفت قهر مخاطب بايد تدابيري خاص و كارشناسي را طراحي كنند زيرا اين موضوع مرهمي بر درد قهر مخاطب با سينما نيست.
ياري بيان كرد:خلاقيت در راستاي افزايش جذابيت فيلم‌ها براي ايجاد زمينه‌اي جهت حضور پررنگ مخاطبان در سينما‌هاي كشور ديگر به چشم نمي‌خورد و تكرار در سينما‌ شكلي ثابت بدست آورده است.
اين كارگردان سينما و تلويزيون اظهار داشت:سينما چهره‌اي زشت به خود گرفته است و مخاطب به آن پشت كرده است و ديگر تمايلي براي حضور در سينما ندارد./ه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار