ارتش آمريکا درجستجوي گوشي هاي هوشمند با ضريب بالاست.

به گزارش گروه علمي پزشکي باشگاه خبرنگاران، به نقل از نيويورک تايمز مدتهاست که ارتش آمريكا نيازمند کامپوتر هايي است که به اندازه ي کافي در برابر محيط مقاوم باشد و بتواند شرايط سخت و اوضاع آشفته ميدان جنگ را تحمل کند. اکنون با گسترش گوشي ها و تبلت هاي هوشمند در دست سربازان، اين دستگاه ها بايد بسيار مطمئن باشند اين گوشي ها حاوي دفترچه تلفن، اطلاعات موقعيتي و انواع برنامه هاي نظامي اند، بنابراين گم کردن يک گوشي موبايل مي تواند براي يک سرباز مرگ بار باشد يا باعث افشاي اطلاعات به طور ناخواسته به بيرون گردد.
 
در حال حاضر Darpa يا آژانس پروژه هاي تحقيقاتي پيشرفته دفاعي نظامي به Invicea يک شرکت وابسته به Fire fax فاير فاکس، براي تقويت گوشي ها و تبلت هاي اندورويدي که در دستان سربازان امن باشد را اختصاص داده است بيست و يک ميليون دلار سرمايه که به اين کمپاني داده شده است پنجره اي به سوي امنيت بالا در تکنولوژي شبکه اي فراگير در ارتش و در بازار است.
 
به گفته Anup Ghosh آنوپ گاش، استاد دانشگاه جورج ميسون و بنيانگذار Invincea بخشي از اين مشکل ناشي از اين مساله است که اغلب سربازان خواهان استفاده از تلفن هاي همراهشان در برقراري ارتباط با خانواده هايشان يا سرگرم کردن خودشان در زمان هاي ممکن هستند به اين ترتيب برنامه هاي کاربردي نظامي در کنار بازي ها و ديگر برنامه هاي کاربردي شبکه اي قرار مي گيرند.
 
ريسک اين کار غير قابل پيش بيني است بازي هاي نصب شده بر روي تلفن هاي همراه به راحتي مي تواند به طور ناخواسته اسامي دوستان سرباز را در يک پايگاه نظامي در ايالت افغانستان منتشر کند.
بخشي از نرم افزار هاي مخرب مي تواند به سيستم عامل نفوذ کند و اطلاعات مکاني را افشا کند به طور هم زمان همانطور که وزارت دفاع در مقاله استراتژي که در اويل اين ماه منتشر شد اذعان کرد: دستگاه هاي موبايل شروع به دگرگوني کار و زندگي سربازان و هر شخص ديگري کرده اند.
 
افسر ارشد اطلاعات، ترسا تاکايي Tersa takai مي نويسد: از طريق دسترسي سريع به اطلاعات و قدرت محاسبات در موقعيتي و در هر محيط ناآشنايي، سربازان واحدهاي ميداني مي توانند با نقشه برداري زمان واقعي و اطلاعات قابل پوشش مي توانند مانور نظامي بدهند، سربازان مي توانند نيروهاي خود را شناسايي کنند، مهندسين مي توانند براي شناسايي فوري و جايگزيني سفارشي تصاويري از قطعات مکانيکي بگيرند و رائه دهندگان بهداشت نظامي مي توانند صدمات را تشخيص دهند در حالي که دور از محوطه بيمارستان هستند به نتايج آزمايشگاهي دسترسي داشته باشند.
 
اولين پروژه Invincea براي Darpa پروژه حفاظت از گوشي هاي هوشمند سربازان در هنگام سرقت و گم شدن بود اين پروژه به توسعه ي نرم افزاري منجر شد که فايل هاي سيستم عامل را رمزگذاري مي کرد و حافظه موبايل گم شده را با اطلاعات بي فايده و تصادفي پر مي کرد بر روي يک تلفن همراه استاندارد در هنگام پاک کردن داده ها مقدار زيادي از اطلاعات به جاي مي مانند.
 
اين نرم افزار در حال حاضر توسط بيش از 3000 سرباز مستقر در افغانستان استفاده مي شود.
 
پروژه بعد درباره اطمينان حاصل کردن از اين موضوع است که نرم افزار هاي مخرب از طريق برنامه هاي کاربردي به اين اطلاعات حساس دست پيدا نمي کنند وآن را به بيرون افشا نمي کنند اين شرکت همچنين در حال ايجاد يک محيط مجازي است که برنامه هاي کاربردي در آن اجرا شوند.
 
به عبارت ديگر اين شرکت در حال تلاش براي فريب برنامه هاي معمولي مانند فيس بوک  face Book  يا ورد آو فرندزWords of Friends  است به طوري که اين تصور ايجاد شود که آنها در حال اجرا در سيتم عامل هستند در حالي که در واقع در يک محيط مجازي مجزا هستند اين برنامه ي کاربردي به اين طريق مي تواند از دسترسي به يک سري از اطلاعات خاص مانند مکان گوشي يا دفترچه تماس ها و مخاطبين ممانعت به عمل آورد همچنين اين نرم افزار مي تواند از دسترسي به ريشه هاي سيستم عامل جلوگيري نمايد.
 
اين تکنولوژي بويژه امروزه به عنوان ابزاري کاربردي در جنگ که بر روي دستگاه هاي مشابه مانند برنامه هاي کابردي که به شناسايي دشمن ونيروهاي خودي مي پردازند از اهميت ويژه اي برخوردار است.
 گاش بيان کرد: با جدا سازي برنامه ها و مطالب غير قابل اطمينان ما در حال جلوگيري از به خطر افتادن سيستم عامل هستيم./عط
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار