رئیس دادگستری شهرستان دامغان گفت: از تیر ماه سال گذشته تا کنون بیش از 15 هزار فقره پرونده در دادگستری شهرستان دامغان مختومه شده است.

علی اصغر ترابی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران با گرامیداشت هفته قوه قضاییه و نیز شهدای هفتم تیر به جمع پرونده های ورودی به دادگستری شهرستان دامغان اشاره کرد و افزود: از تیر ماه سال گذشته تا کنون 13 هزار و 553 فقره پرونده به دادگستری شهرستان دامغان وارد شده است که از این تعداد 4 هزار و 437 پرونده باقی مانده است.
رئیس دادگستری شهرستان دامغان با اشاره به مختومه شدن 15 هزار و 120 فقره پرونده در طول یک سال گذشته تا کنون در دادگستری این شهرستان گفت: بیشترین جرائم مربوط به پرونده های کیفری را جرائم سرقت و مواد مخدر شامل می شود.
وی مهمترین سیاست دادگستری را رفع اطالعه دادرسی و تسریع در رسیدگی به پرونده ها در دادگستری عنوان کرد و گفت: صدور اجرای احکام بازدارنده توسط دادگاه، انجام کارهای فرهنگی و نیز اعتقاد و پایبندی مردم به مسائل شرعی و مذهبی از مهمترین کاهش 4 درصدی پرونده های وارده به دادگستری دامغان است.
ترابی پرونده های وارده به شوراهای حل اختلاف دامغان را 4 هزار و 260 فقره پرونده ذکر کرد و افزود: 4هزار و 420 فقره پرونده مختومه، 866 فقره پرونده سازشی و 300 فقره پرونده باقی مانده است که بیشترین دعاوی پرونده ها را اختلافات خانوادگی، مطالبه مهریه، نفقه، حضانت فرزند، طلاق و چک شامل می شود.
رئیس دادگستری شهرستان دامغان تشکیل ستاد وقوع جرم را از مهمترین برنامه های سال جاری در دادگستری شهرستان دامغان برشمرد و گفت: در این ستاد به جرائمی همچون تصادفات، سرقت، روابط نامشروع و درگیری و نزاع در جامعه بررسی می شود.
وی غبار روبی مزار شهدا، دیدار و ملاقات مردمی با روسای دادگستری، ثبت اسناد و املاک، زندان، دادستان، گرامیداشت شهدای هفتم تیر، شرکت در نماز جمعه، تجلیل از کارکنان قضایی و پاسخ به سوالات مردمی را از مهمترین برنامه های هفته قوه قضاییه در شهرستان دامغان عنوان کرد./ز
برچسب ها: دادگستری ، پرونده ، دامغان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار