70 درصد از مراتع عشایری و روستایی استان چهارمحال و بختیاری بااجرای طرح توسعه پایدار مراتع و کنترل کوچ (بهار)در گلوگاههای استان احیا شده است



به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران شهرکرد:
مدیر فنی منابع طبیعی و آبخیز داری استان چهارمحال و بختیاری گفت: طرح تنظیم ورود دام و کنترل کوچ به مراتع از ابتدای بهار امسال در6 گلوگاه ورود دام ودر800 هزارهکتارازمراتع ییلاقی هفت شهرستان استان چهارمحال و بختیاری اجراشده است .
محمدی افزود: در اجرای این طرح که یک میلیارد ریال هزینه داشت هفت پاسگاه ثابت و گشت سیار و چهل نفر در مبادی ورودی استان مستقر شدند.
وی گفت: ایجاد نظم و انضباط در بهره برداری از مراتع ، حفظ آب و خاک ، رونق دامداری ، زنبور داری ، حفظ منابع پایه و افزایش پوشش گیاهی از اهداف این طرح است.
محمدی با بیان اینکه در این طرح برای هر هکتار معادل یک میلیون ریال هزینه می شود، گفت : اثربخشی اجرای این طرح در مقایسه با طرح اصلاح مراتع بیشتر است.
وی گفت : طرح تنظیم ورود دام و کنترل کوچ درگلوگاههای پل قره در مرز استان چهارمحال و بختیاری و کهگیلویه و بویر احمد ، جاده منج در ورودی خوزستان به چهارمحال و بختیاری ، سد کارون چهار در ورودی شهرستان اردل ، گلوگاه شیمبار در ورودی خوزستان به استان چهارمحال و بختیاری اجرا شده است.
استان چهارمحال و بختیاری، یک میلیون و100 هزار هکتار مرتع دارد و 70 قرقبان از مراتع این استان حفاظت می کنند.
طرح توسعه پایدار مراتع و کنترل کوچ همه ساله در سه فصل بهار و پاییز و تابستان انجام می شود که در فصل بهار و پاییز کنترل کوچ دام و در فضل تابستان کنترل پروانه ها مد نظر قرار می گیرد./س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.