استاندار کرمانشاه گفتد : کرمانشاه دارای ظرفیتهای فراوانی برای توسعه مناسبات اقتصادی و اجتماعی با عراق است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران کرمانشاه

استاندار کرمانشاه با اشاره به موقعیت استان کرمانشاه گفت: استان کرمانشاه با 336 کیلومتر مرز مشترک با عراق، فاصله کمی با استانهای سلیمانیه و دیاله عراق و استانهای غربی کشورمان دارد .

هاشمی به ظرفیتهای استان کرمانشاه اشاره کرد و گفت: آب فراوان و میانگین بارش 500 میلیمتر در سال،  فرودگاه بین المللی با 140 پرواز در هفته، 222 کیلومتر بزرگراه، 19 شهرک و دو ناحیه صنعتی، وجود دانشگاه ها و مراکز درمانی با امکان ارائه خدمات به استانهای مجاور، جاذبه های تاریخی و تفریحی و 1700 اثر تاریخی ثبت شده از ظرفیتهای این استان است.

هاشمی به پتانسیل های تجارت خارجی استان کرمانشاه نیز اشاره کرد و گفت: کمترین فاصله تا مرکز عراق، دو بازارچه و دو مرز رسمی، همسایگی با دو استان دیاله و سلیمانیه عراق و گمرک و پایانه مرزی خسروی با ظرفیت تردد 10 هزار نفر در روز از جمله این پتانسیل هاست.

وی با اشاره به روند رو به رشد مبادلات تجاری با عراق، گفت: صادرات استان به عراق از 460 میلیون دلار سال 1385 به 2576 میلیون دلار در سال 1390 رسیده است.

وی افزود: در سالهای اخیر به طور میانگین 43 تا 50 درصد از صادرات کشورمان به عراق از طریق مرزهای این استان صورت گرفته است.

استاندار کرمانشاه گفت: اتصال شبکه راه آهن دو کشور، فعالتر شدن مرز خسروی و ایجاد منطقه ویژه قصرشیرین و تبدیل آن به منطقه آزاد می تواند در بهبود و گسترش روابط دو کشورموثر باشد./س


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.