کرمانشاه/معاون وزیر کشور؛

حجم مبادلات تجاری ایران و عراق باید به 12 میلیارد دلار افزایش یابد

معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی وزارت کشور گفت: باید میزان مبادلات تجاری ایران و عراق به 12 میلیارد دلار برسد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران کرمانشاه
یحیی محمود زاده در اجلاس استانداران مرزی ایران و عراق که امروز (سوم تیرماه) به میزبانی  استانداری کرمانشاه برگزار شد گفت: دو کشور ایران و عراق از دیرباز روابط گسترده ای داشته اند که تردد زائرین دو کشور و روابط تجاری از نمونه های آن  بوده است.

وی افزود: با تغییر حکومت در عراق روابط دو کشور گسترش یافت و حجم تبادلات تجاری طرفین به نزدیک به 10 میلیارد دلار رسید که البته هنوز مسئولین ارشد دو کشور از این میزان راضی نیستند.

وی با بیان اینکه این اجلاس به منظور توسعه روابط تجاری دو کشور برگزار شده، گفت: به منظور تحقق این مهم باید ارتباطات  استانهای مرزی افزایش یابد.

محمود زاده یکی دیگر از راه های توسعه روابط اقتصادی طرفین ایجاد نمایشگاه های تجاری عنوان کرد .

محمود زاده با بیان اینکه اعتقاد داریم استاندارد یک اطمینان برای گسترش تجارت است، گفت: باید نسبت به افزایش تعداد شرکتهای بازرسی کالا در عراق اقدام شود. همچنین پیشنهاد می کنیم به جای شرکت های بازرسی غربی که گاها مشکلاتی ایجاد می کنند از شرکت های بازرسی کالا و یا استاندارد ایران که به صورت بین المللی به ثبت رسیده اند، بهره گرفته شود.

وی استفاده از خطوط ریلی را یکی از راهای توسعه مبادلات بین دو کشور عنوان کرد وگفت :  دراین راستا توسعه خطوط ریلی تا مرز خسروی در دستور کار دولت ایران  قرار گرفته و امیدواریم برادران عراقی هم پیگیری لازم را برای اتصال خطوط ریلی شان به مرز ایران همزمان با اقدامات  طرف ایرانی به عمل آورند./س



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.