رئيس كميسيون ملي سياست خارجي مجلس شوراي اسلامي گفت: وزراي اطلاعات، دفاع، كشور و امور خارجه جهت تشريح برنامه ها و ارائه گزارش به كميسيون امنيت ملي مي روند.

علاء الدين بروجردي نماينده مردم بروجرد در مجلس در گفتگو با خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران با اعلام اين خبر گفت: در همين راستا از حجت الاسلام مصلحي وزير اطلاعات براي تشريح برنامه هاي وزارتخانه تحت مديريتش و اقدامات انجام شده در آن دعوت كرده ايم تا با حضور در كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي پارلمان در مورد مهمترين مسائل و اتفاقات اخير گزارش دهد.

وي در ادامه تصريح كرد: تشريح اقدامات اخير سربازان گمنام امام زمان(عج) در كشف و خنثي‌سازي حملات عظيم سايبري عليه شبكه هسته اي كشورمان كه قرار بود بعد از نشست مسكو توسط آمريكا، رژيم صهيونيستي و با همكاري MI6 انجام شود از جمله محورهاي گزارشات وزير اطلاعات خواهد بود.

رئيس كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس همچنين به دعوت از وزراي دفاع، كشور و امور خارجه به كميسيون متبوعش اشاره كرد و افزود: اين سه وزير نيز جهت آشنايي با نمايندگان كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي و هم چنين تبادل آرا و نقطه نظرات طرفين در جلسات اين هفته و هفته بعدي كميسيون امنيت ملي سياست خارجي حضور خواهند داشت.

*ويليام هيگ پيشنهاد دهنده ديدار با صالحي بوده است

وي همچنين به ديدار علي اكبر صالحي وزير امور خارجه كشورمان با ويليام هيگ اشاره كرد و گفت: طبق اطلاعات ما و با پيگيري هاي صورت گرفته مشخص شد طرف انگليسي پيشنهاد دهند ه ديدار با وزير امور خارجه كشورمان بوده است و صالحي نيز به خاطر رسيدگي  به وضعيت صدها هزار اتباع ايراني در انگلستان و بررسي مشكلات كنسولي آنها با اين پيشنهاد موافقت كرده است.

بروجردي با بيان اينكه علي اكبر صالحي به خوبي واقف است كه مجلس هرگز از مصوبه خود مبني بر كاهش روابط با انگليس كوتاه نخواهد آمد اظهار داشت: مصوبه مجلس به كاهش روابط با انگليس در حد كاردار تاكيد دارد و هرگز به قطع كامل روابط طرفين اشاره نكرده است بنابراين ايجاد ارتباط در چهار چوب قانون منطقي بوده و مشكلي ندارد.

رئيس كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس در ادامه به تشريح برنامه هاي اين هفته كميسيون مطبوعش پرداخت و گفت: كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي در جلسه روز يكشنبه 4 تير ماه (فردا) كميته هاي پنج گانه خود را مشخص و اعضاي آنها را تعيين خواهد كرد .

وي افزود: كميته مطالبات ملي، كميته حقوق بشر، كميته سياست خارجي، كميته امنيتي و كميته دفاعي كميته هاي پنج گانه كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي در مجلس نهم خواهد بود.

بروجردي همچنين به تشکيل كميته پيگيري وضعيت امام موسي صدر در مجلس نهم در صورت نياز اشاره کرد و گفت: در حال حاضر منتظر اعلام نتايج پيگيريهاي وزارت امور خارجه در خصوص وضعيت امام موسي صدر هستيم و در صورت نياز و با تصويب اعضاي كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي كميته پيگيري وضعيت امام موسي صدر به روال مجلس هشتم تشكيل خواهد شد./گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار