رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح آذربایجان غربی گفت : بمباران شیمیایی سردشت وحشیانه ترین جنایت بشری است كه تا كنون نظیر آن روی نداده است.

موسی صمیمی در گفت و گو با خبرنگارباشگاه خبرنگاران ارومیه،افزود : هفتم تیر ماه 1366 سند رسوایی استكبار جهانی و همه دولت هایی كه رژیم بعثی عراق را به ساخت سلاح های شیمیایی تجهیز كردند.

وی افزود: این حادثه هولناك در زمانی روی داد كه دولت های به اصطلاح طرفدار حقوق بشر یكجانبه به حمایت از دشمنان ایران اسلامی در هشت سال دفاع مقدس برخاسته و در مقابل این همه جنایت چشمان خود را بسته بودند.

وی تاكید كرد: استفاده گسترده رژیم بعثی عراق از سلاح ای شیمیایی علیه مردم بی دفاع شهرها و رزمندگان اسلام در جبهه های حق علیه باطل یك استراتژی برای نجات رژیم متجاوز بعثی بود كه در طراحی آن كشورهای غربی نیز نقش داشتند و آه و افسوس آنها بعد از حادثه هفتن تیر یك عوامفریبی بیش نبود.

رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح استان ادامه داد : در حادثه هفتم تیر ماه 1366 دهها نفر از مردم بی دفاع شهر سردشت به شهادت رسیدند، صدها مجروح و هزاران نفر به لحاظ جسمی آسیب های شدیدی دیدند كه با گذشت زمان هنوز با رنج و درد آثار شیمیایی دست و پنجه نرم می كنند./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.