دولت آمريكا سرانجام با اعطاي ويزا به علي عبدالله صالح ديكتاتور يمن ، جهت انجام معالجات پزشكي موافقت كردند.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از روزنامه اماراتي البيان ؛ منابع آگاه يمني اعلام كردند ، دولت آمريكا با اعطاي ويزا به علي عبدالله صالح، رئيس‌جمهور مخلوع اين كشور جهت سفر به آمريكا و انجام معالجات پزشكي خود موافقت كردند.

اين در حاليست كه دولت آمريكا طي چند ماه اخير به طور پياپي و به خاطر مخالفت علي عبدالله صالح با شروط آمريكا از اعطاي ويزا به وي ممانعت مي‌كرد.

بنا به گفته اين منابع ، صالح اين سفر را به منظور تكميل دوره درمان خود در پي جراحات شديدش در حمله به مسجد كاخ رياست جمهوري، انجام خواهد داد.

همچنين منابع مذكور اعلام كردند، موافقت مقامات آمريكا با اعطاي ويزا به صالح پس از انجام مذاكرات طولاني و نيز مخالفت بيشتر كشورهاي اروپايي از قبول صالح براي انجام معالجات پزشكي در اين كشورها صورت گرفت.

در همين حال منابع يمني اعلام كردند كه عبد ربه منصور هادي، رئيس‌جمهور كنوني يمن از جمله برجسته‌ترين كساني بود كه از آمريكا خواسته است تا با اعطاي ويزا به صالح براي انجام معالجات پزشكي خود در اين كشور موافقت كند.

از سوي ديگر هزاران تن از طرفداران جنبش‌هاي جوانان يمن روز گذشته با برگزاري تظاهرات در صنعاء‌ و شماري ديگر از شهرهاي يمن اعلام كردند كه مرجع اصلي آن‌ها براي شركت در گفت‌وگوهاي ملي تحقق اهداف انقلاب يمن است.

تظاهركنندگان در اين تظاهرات از عبد ربه منصور هادي و دولت توافق ملي خواستند تا ضمن بركناري احمد علي صالح ، پسر علي عبدالله صالح از پست فرماندهي گارد رياست جمهوري تا پيش از آغاز كنفرانس گفت‌وگوي ملي، اقدامات لازم را براي حل اختلافات موجود ميان حزب صالح و ائتلاف سياسي مخالف يمن انجام داده و براي وحدت هر چه بيشتر ارتش تلاش كند.


برچسب ها: دیکتاتور ، یمن ، آمریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار