رئیس مجمع نمایندگان خراسان رضوی گفت: در دستگاه‌هایي که متولی فعالیت‌های فرهنگی جامعه است، هیچ پیوستگی در فعالیت‌ها وجود ندارد و اين فعاليت‌ها بر‌اساس نگاهي جزیره‌ای و مقطعی مدیریت مي‌شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد، حجت الاسلام والمسلمین پژمانفر در بیست وچهارمین نشست شورای مدیریت فرهنگی شهر مشهد، اظهار كرد‌: به دلیل آنکه موضوعات فرهنگی بسیار گسترده است، دستگاه‌های مختلفی به مرور زمان تاسیس شده‌اند و گوشه‌ای ازکار را گرفته‌اند، اما  به دلیل نبود مدیریت کلان‌، کاري واقعی در اين زمينه صورت نگرفته است.
وی ادامه داد: با وجود اینکه ما دستگاه‌های فرهنگی زیادی داریم و هرکدام در اساس‌نامه خود متولی بخشی از کار شده‌اند  هنوز متولی فرهنگی نداریم.
نماينده مردم مشهد در مجلس نهم تصریح کرد: در بعضی موارد نیز به دلیل آنکه برخی از دستگاه‌ها بیشتر دخالت داشته‌اند، مجموعه‌ای که باید پاسخگو باشد کنار گذاشته شده است.
وی با انتقاد از اینکه ما در این حوزه مشکل جدی داریم، گفت‌: مثلا در بخش سینما ما متولی خاصی که از صفر تا 100 امور را پیگیری کند و پاسخگو باشد كه بعد از 30 سال چقدر به سینمای آرمانی کشور با اهداف انقلاب اسلامي و نیاز مردم رسیده‌ایم نداریم‌.
وي با تاکید بر آنکه ما در حوزه فرهنگ‌، اسناد بالا‌دستی نداریم، ادامه داد: از حوزه علمیه تا سازمان‌های مردم نهاد فعالیت فرهنگی انجام مي‌دهند که این خود مسئله‌ای است که باید مدیریت شود.
عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامي‌ ‌ادامه داد: فعالیت‌های فرهنگی در سطح جامعه از سوي شهرداری‌، اداره کل تبلیغات اسلامي‌، دفتر تبلیغات، آموزش و پرورش‌، مساجد و... اجرا مي‌شود که این موضوع نیازمند بازنگری است‌.


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.