وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: در جهت تقویت کادر هیات علمی دانشگاه های علوم پزشکی و مسائل رفاهی و فرهنگی ایشان هرچقد کار کنیم باز هم کم است.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران؛ دکتر مرضیه وحید دستجردی اظهار داشت: ما هر چه داریم از استادان خود داریم، در بحث دانش اندوزی و مدیریت و هر چیزی که تاکنون باعث شده به این مرحله برسیم، استادان ما در آن نقش داشته اند. بنابراین هرچقدر برای آنان تلاش کنیم باز هم کم است.

وی گفت: جایگاه اعضای هیات علمی دانشگاه ها خیلی بالاست و شاید نتوانیم مرکزی در خور شان آنان داشته باشیم ولی تا می توانیم باید در این راستا تلاش کنیم.

وی اضافه کرد: من با ارتقای جایگاه مرکز امور هیات علمی در معاونت آموزش پزشکی موافقم و پیشنهاد می کنم این معاونت لوازم مقدمات آن را فراهم کند پیشنهاد خود برای ارتقای این جایگاه را برای ارائه به معاونت سرمایه انسانی ریاست جمهوری تنظیم کرده و ارائه کنند.

وزیر بهداشت با بیان اینکه هیات علمی دانشگاه ها سرمایه اصلی آموزش پزشکی هستند و کارهای رفاهی که برای آنان انجام شده است کافی نیست، وضعیت نه چندان مطلوب معیشتی استادان بازنشتسه را مورد اشاره قرار داد و  گفت: پست ها برای هیچ کس ماندگار نیست، ما مثل مشعل داران المپیک هستیم که باید مسافتی را طی کرده و کارهایی را پیش ببریم و سپس مشعل را به نفر بعدی واگذار کنیم، بنابراین تا می توانیم باید از فرصت خدمت استفاده کنیم و تا زنده ایم در کسوت مسئولیت به مردم و جامعه خدمت کنیم و این خدمت ها در زمره باقیات صالحات ما باقی خواهد ماند./ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار