حجت الاسلام خاتمي تاکيد کرد:

حقوق هسته اي براي همه ؛ سلاح هسته اي براي هيچ کس

خطيب موقت نماز جمعه تهران گفت: دنيا اگر احساس خطري براي صلح جهاني مي کند، اين خطر، رژيم صهيونيستي است و دنيا بايد به فکر اين خطر باشد.

به گزارش سرويس سياسي باشگاه خبرنگاران ،حجت الاسلام والمسلمين سيد احمد خاتمي در خطبه نخست نمازجمعه با بيان اينکه ملت ايران به استقبال باشکوه ايام شعبانيه مي روند، گفت: والدين در برگزاري جشن هاي مردمي شعبانيه، به فرزندان خود در کوچه ها و محلات کمک کنند.
وي برگزاري جشن هاي شعبانيه را از مصاديق برجسته تعظيم شعائر اسلامي عنوان کرد و افزود: ملت ايران با تاسي از قرآن کريم مبني بر نابودي باطل و بازگشت حق، حاکميت باطل را متلاشي کرد و ان شاء الله در آخرالزمان نيز حق مطلق يعني امام زمان(عج) خواهد آمد و باطل هاي جهان را نابود و دين حق را در سراسر جهان طنين انداز خواهد کرد.
امام جمعه موقت تهران گفت: باطل ممکن است حتي مدت طولاني جولان دهد، اما يقينا ماندني نيست.
وي افزود: تاريخ هزار و چهارصدساله اسلام پر است از نابودي امم و دولت هاي باطل و ستمگر، چراکه جهان هستي برپايه حق است و باطل ريشه و اساس ندارد.
حجت الاسلام والمسلمين خاتمي همچنين همگان را بر رعايت تقواي الهي به ويژه انس با خداي متعال و اصول اخلاق اسلامي توصيه کرد.
امام جمعه موقت تهران گفت: ما يک منطق داريم و منطق ما اين است که حقوق هسته اي براي همه ؛ سلاح هسته اي براي هيچ کس.
حجت الاسلام والمسلمين سيداحمد خاتمي در خطبه دوم نمازجمعه تهران افزود: مسئله مذاکرات هسته اي مسئله اي است که ملت بزرگ ما دوست دارند در اين عرصه مطالبي بدانند گرچه اطلاع رساني هاي خوبي شده است.
وي با بيان اينکه هيئت مذاکره کننده ايراني سه راهبرد در مذاکرات اخير داشتند، گفت: راهبرد اول اقتدار ايران اسلامي، راهبرد دوم برخورد منطقي و راهبرد سوم ابتکار عمل بود.
خطيب جمعه تهران افزود: انصافا هيئت مذاکره کننده ايراني در اين عرصه ،‌ شان نمايندگي ايران را حفظ کرد.
حجت الاسلام والمسلمين سيد احمد خاتمي گفت: گروه 1 + 5 دو راه بيشتر ندارد، راهي که مي خواهند اين مذاکرات به ثمر برسد و مذاکره براي مذاکره نباشد که اين راه تنها با اعتراف به حقوق حقه ملت بزرگ ايران است.
وي افزود: راه دوم که پيش روي گروه 1 + 5 است و به نظر مي رسد کم و بيش در حال پيگيري آن هستند، راهبرد گفتگو و تهديد است.
امام جمعه موقت تهران گفت: اينها بدانند و آنهايي هم که اينها را فرستادند بدانند که ملت ايران نشان داد که 33 سال است زير بار تهديد نخواهد رفت و مقاومت مي کند.
حجت الاسلام والمسلمين سيد احمد خاتمي افزود: براي سازمان هاي بين المللي واقعا شرم آور است، ما که مي گوييم دنبال سلاح هسته اي نيستيم و فقه ما همين را مي گويد و  مي گويد در جنگ با دشمن ، آب دشمن را مسموم نکنيد، درختان دشمن را قطع نکنيد، زن ها و بچه ها را نکشيد، و اين موضوع در کتاب هاي ما از بيش از هزار سال پيش موجود است و اگر شک دارند مي توانند به اين کتاب ها مراجعه کنند.
وي گفت: به صراحت مي گوييم نه از سر ترس بلکه مبناي فقهي ما اجازه داشتن سلاح اتمي را به ما نمي دهد.
خطيب جمعه تهران افزود: ما که مي گوييم نداريم، اين همه به ايران گير مي دهند و مي گويند اعتمادسازي کنيد اما رژيم صهيونيستي به صراحت اعلام مي کند که 400 کلاهک اتمي دارد اما کسي به ان نمي گويد که بالاي چشمت ابروست.
حجت الاسلام والمسلمين سيد احمد خاتمي با تاکيد بر اينکه اين موضوع زورگويي است، گفت: دنيا اگر احساس خطري براي صلح جهاني مي کند، اين خطر، رژيم صهيونيستي است و دنيا بايد به فکر اين خطر باشد.
امام جمعه موقت تهران افزود: دنيايي که دم از حقوق بشر و خلع سلاح مي زند اين دست جنايتکار را باز گذاشته است.
حجت الاسلام والمسلمين سيد احمد خاتمي با بيان اينکه هيئت ايراني واقعا براي پيشبرد مذاکره و براي به نتيجه رسيدن به جلسه مذاکره مي آيد، گفت: ايران اسلامي واقعا مذاکره را براي نتيجه مي خواهد اما وقتي در عمل مي بينيم يک رژيم غاصب به نام رژيم صهيونيستي و يک تروريست به نام نتانياهو قبل از مذاکرات حرف هايي مي زنند که همان حرف ها را مذاکره کنندگان در اجلاس مي گويند، آيا اين براي شما ننگ نيست؟
وي افزود: شما که دم از استقلال مي زنيد اين ننگ نيست که آدم نامرئي پشت صحنه مذاکرات شما يک تروريست به نام نتانياهو باشد.
خطيب جمعه تهران اضافه کرد: بدانيد ايران اسلامي مي خواهد بن بستي در مذاکرات نباشد اما اين روش و منش شما بن بست در مذاکرات ايجاد مي کند و دودش به چشم خودتان خواهد رفت.
حجت الاسلام والمسلمين سيداحمد خاتمي در ادامه خطبه دوم نمازجمعه تهران افزود: منطق قرآن اين است که بهشت را به بها مي دهند و با شعار کسي بهشتي نمي شود و بهشتي شدن صبر و جهاد مي خواهد.
وي به برخي فرمايشهاي مولا علي(ع) درباره بهشت اشاره و اضافه کرد: بهشت از رهگذر تحمل سختي ها به دست مي آيد و کسي که مي خواهد بهشت را به دست بياورد بدون صبر، سعادت بهشت را به دست نمي آورد.
خطيب جمعه تهران با بيان اينکه در بهشت دنيا نيز اينگونه است، گفت: بهشت دنيا، زندگي در پناه اسلام و زندگي عزتمندانه و با استقلال و حريت است.
حجت الاسلام والمسلمين سيداحمد خاتمي با اشاره به اينکه اين بهشت نيز بدون تحمل سختي ها به دست نمي آيد، افزود: 33 سال مقاومت شما مردم شريف ايران، اين بهشت را نصيبتان کرده است.
وي گفت: دشمنان در سال هاي گذشته با تحميل جنگ مي خواستند به اين انقلاب آسيب برسانند و راهبرد اخيرشان نيز فشارهاي اقتصادي است.
امام جمعه موقت تهران افزود: منافقان نيز اين حرف را مي زدند و مسئله فشارهاي اقتصادي پيشه هميشه دشمنان اسلام بوده اما ملت ايران نشان داده که ملتي است که نه تنها خسته نمي شود بلکه دشمن را نيز خسته مي کند.
حجت الاسلام والمسلمين سيد احمد خاتمي گفت: ملت ايران بيدي نيست که با اين بادها و طوفان هايي که دشمنان ايجاد مي کنند جا خالي کند بلکه تجربه 33 ساله نشان داده است که در مقابل آن مي ايستد.
وي افزود: مسئولان نيز تلاش شبانه روزي دارند و خواهند داشت تا ان شاء الله فشارهاي گراني کم شود.
امام جمعه موقت تهران گفت: دشمن براي فشار خيز برداشته و البته راهبردي بي نتيجه است.

حجت الاسلام والمسلمين سيداحمد خاتمي افزود: اوباما به صراحت در جلسه اي گفت که ما يکسال فرصت داريم که به ايران فشار بياوريم و بيش از آن نمي توانيم به کشورهاي دنيا بگوييم که به ايران جنس نفروشيد و از ايران جنس نخريد.
وي گفت: به فضل خدا از گردنه هايي که در طول اين 33 سال داشتيم با موفقيت عبور کرديم.
امام جمعه موقت تهران افزود: ملتي که خدا و عنايات ذات مقدس ربوبي را دارد هيچ‌گاه کلمه شکست را در قاموس خود تجربه نخواهد کرد.
حجت الاسلام والمسلمين سيداحمد خاتمي در ادامه خطبه دوم نماز جمعه تهران با بيان اينکه هم اکنون دو جبهه در مصر در حال فعاليت است افزود: جبهه نخست، اسلامگرايان است که توفيقات زيادي داشتند.
وي با بيان اينکه سقوط نامبارک ضربه کاري بر منافع آمريکا و صهيونيستها بود گفت: مصر در زمان نامبارک ، حياط خلوت صهيونيستها بود و مردم موفق شدند او را سرنگون کنند و توفيق بزرگي بود و موفق شدند در صحنه انتخابات بيايند و بر اساس گزارشها نامزد جبهه اسلامگرايان جلو و پيروز انتخابات است.
امام جمعه موقت تهران با بيان اينکه جبهه دوم، بازماندگان رژيم استبدادي نامبارک است افزود: همه تلاش اين جبهه اين است که قدم به قدم انقلاب را ناکام بگذارند.
حجت الاسلام والمسلمين سيداحمد خاتمي گفت: مردم پاي صندوق هاي رأي آمدند و نمايندگان مجلس را انتخاب کردند اما شوراي نظامي که وابستگي آن به رژيم ناصالح گذشته را همه مي دانند، پارلمان را منحل اعلام مي کند.
وي ادامه داد: معناي انحلال پارلمان اين است که تا زماني که دلشان مي خواهد اختيار قانونگذاري دست خودشان باشد.
امام جمعه موقت تهران گفت: در انتخابات رياست جمهوري همين که مي بينند نامزد اسلامگراها جلو است بلافاصله ، مصوبه کاهش اختيارات رياست جمهوري و گسترش اختيارات شوراي نظامي را  تصويب مي کنند که اين يعني کودتا عليه مردمي که انقلاب کردند.
حجت الاسلام والمسلمين سيداحمد خاتمي با اشاره به اينکه در اين شرايط چند مطلب مهم است خطاب به ملت مصر افزود: مطلب اول اين است که حضورتان را در صحنه بايد حفظ کنيد و همچنان ميدان التحرير پايگاه شما باشد.
وي گفت: به نظر مي رسد آمريکا و رژيم صهيونيستي به اين راحتي ها دست از مصر برنمي دارند و  در پي منافع خود هستند و چيزي که توطئه هاي آنها را خنثي مي کند، حضور  مردم است.
امام جمعه موقت تهران افزود: موضوع ديگر، هشياري در برابر توطئه هاست و آن جرياني که مي خواهد سر کار بيايد بايد توجه داشته باشد که روي خونهاي قربانيان اين انقلاب نشسته است.
حجت الاسلام والمسلمين سيداحمد خاتمي گفت: آن منتخب و يا کساني که دولت تشکيل مي دهند بايد در مسير اسلام ، استکبارستيزي ، مبارزه با رژيم صهيونيستي ، وحدت جهان اسلام و در مسير خدمت به مردم حرکت کنند.
وي افزود: اگر ذره اي در اين عرصه تقصير و قصور و سهل انگاري کنند در حقيقت پيروزي نهايي انقلاب را به تأخير انداخته اند.
امام جمعه موقت تهران گفت: به هر حال دنيا نظاره گر مصر و حضور شکوهمندانه مردم مصر براي پيروزي نهايي انقلاب شان است.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.