استاديار دانشگاه علوم پزشكي شهيد بهشتي گفت: حدود 85 درصد مواد استفاده از روش‌ درماني آرتروپلاستي در بيماري‌هايي همچون آسيب‌هاي مفصلي و آرتروز، موفقيت آميز است.

محمد رضا سجادي، متخصص ارتوپدي و استاديار دانشگاه علوم پزشكي شهيد بهشتي در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت:  بسياري از بيماري‌هاي مفصلي و استخواني، بيماري‌هاي پيشرونده و مزمن هستند و در صورت تاخير درمان،‌احتمال بروز آسيب‌ها و خطرات جدي وجود دارد.

وي با بيان اينكه بيماري‌هاي همچون آرتروز نياز به درمان به موقع دارند، تصريح كرد: در صورت درمان به موقع و مناسب اين بيماري‌ها به ويژه از طريق روش‌هاي درماني جديد، موفقيت درماني بسيار بالا خواهد بود.

سجادي با اشاره به اينكه آرتروپلاستي يكي از روش‌هاي مهم براي درمان بيماري‌ها و آسيب‌هاي مفصلي است، تاكيد كرد: حدود 85 درصد موارد استفاده از روش درماني آرتروپلاستي در بيماري‌هايي همچون آسيب‌هاي مفصلي و آرتروز، موفقيت‌آميز است.

وي خاطر نشان كرد: علاوه بر آرتروپلاستي، در روش‌هاي درماني ديگر همچون آرتروسكوپي، استئوتومي و تعويض مفصل نيز با توجه به پيشرفت‌هاي علم پزشكي، موفقيت و اثر بخشي درمان به ويژه در مواردي كه بيمار به موقع به پزشك مراجعه كند، بسيار بالا است./ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.