علي پاكدست گفت: جشنواره تئاتر عروسكي تهران- مبارك در جامعه عروسكي كشور تأثيرگذار است و اين تأثيرگذاري زماني كه از توليدات نمايش عروسكي به جشنواره برسيم، قطعا بسيار بيشتر خواهد شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، علي پاكدست كارگردان تئاتر عروسكي در گفت و گو با روابط عمومي چهاردهمين جشنواره بين المللي نمايش عروسكي گفت: بايد برنامه ريزي منسجمي براي تئاتر عروسكي كشور انجام شود و در صورتي كه در طول سال توليداتي داشته باشيم قطعا جشنواره  پربارتر از گذشته برگزار خواهد شد.

وي تصريح كرد: نمايش هايي كه در جشنواره اجرا مي شوند از توليدات ساليانه نمايش عروسكي نيستند، در صورتي كه بايد هدف بر اين اساس باشد كه از توليدات به جشنواره برسيم؛ بنابراين مركز هنرهاي نمايشي بايد توجه بيشتري به توليدات نمايش عروسكي داشته باشد. همچنين مكاني مانند كانون تئاتر عروسكي مركز هنرهاي نمايشي بايد تقويت شود تا توليدات افزايش يافته و جشنواره مؤثرتري را برگزار كنيم.

وي در پايان با بيان اينكه استفاده از متون ايراني و تاكيد بر اين موضوع نكته مثبت جشنواره است، تصريح كرد: بايد به ياد داشته باشيم كه تقويت ادبيات كلاسيك كشورمان تنها با برگزاري يك جشنواره ميسر نخواهد شد. در صورتي كه اگر اين اتفاق در توليدات ساليانه رخ دهد مي توان آثاري را با فرصت، برنامه ريزي و هدف معين در قالب اين موضوع توليد كرد.

گفتنی است چهاردهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر عروسکی تهران- مبارک  از 10 تا 15 تیرماه به دبیری اردشیر صالح پور برگزار می شود./ي2
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار