آخرین نخست وزیر رژیم حسنی مبارک و یکی از دو نامزد انتخابات دور دوم ریاست جمهوری مصر مدعی شد در انتخابات این کشور پیروز شده است.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلویزیونی الجزیره، احمد شفیق در کنفرانس خبری خود در قاهره گفت: به عنوان یکی از نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری مصر، بر اساس شمارش آرا در حوزه های انتخاباتی سراسر مصر و نظارت ستاد انتخاباتی من، با اطمینان می توانم بگویم که برنده قانونی این انتخابات خواهم بود.

وی افزود: من منتظر اعلام نتیجه از سوی کمیته عالی انتخابات مصر هستم. این کمیته حرف نهایی را درباره نتیجه انتخابات خواهد زد. من اعتراضی به این نتیجه نخواهم داشت و به آن احترام می ورزم. من به دنبال بحث و جدل نیستم و تمایلی ندارم که جامعه مصر احساس آشفتگی داشته باشد. سکوت کردیم و تصمیم گرفتیم که کمیته انتخابات تصمیم گیری کند. ما مثل دیگران نبودیم که قبل از پایان یافتن شمارش آرا پیروزی خود را اعلام کردند.

شفیق ادامه داد: ما تلاش نکردیم که کرسی ریاست جمهوری مصر را قبل از این که نتیجه آرا مشخص شود در اختیار بگیریم. ما نتایج انتخابات را منتشر نکردیم. نامزد دیگر این نتایج را منتشر کرد و ما وارد این بازی نمی شویم و رسانه ها نیز از ما می خواهند برای مقابله با وی نتایج را اعلام کنیم.
وی افزود: تمایلی برای این مسئله نداریم و زمان آن خواهد رسید که کمیته عالی انتخابات نتیجه آرا را منتشر خواهد کرد. این کمیته انتخابات است که تصمیم نهایی را خواهد گرفت و از این کمیته انتظار داریم همه آمارهای خود را پس از اعلام نتیجه انتخابات در اختیار مردم قرار دهد. مسئولان ستاد انتخاباتی من در دور روز انتخابات از رخ دادن تخلفاتی در این انتخابات خبر دادند و به عنوان نمونه جوهر پاک شونده در برخی از حوزه های انتخاباتی توزیع شد. ما اطمینان داریم که به شکایت های ارائه شده رسیدگی خواهد شد و نتیجه آن را در اختیار ملت قرار خواهند داد.

احمد شفیق در ادامه تصریح کرد: ما و ملت مصر شاهد تلاش ها و اعمال فشارها برای صدور نتیجه انتخابات به صورت مشخص هستیم. این تظاهرات در خیابان ها و ترساندن مردم به هدف اعمال فشار بر تصمیم کمیته قضایی انتخابات صورت می گیرد. بیشتر ملت مصر مخالف این تلاش ها است. این تلاش ها مخالف بدیهی ترین اصول دموکراسی است. بیاید آرامش را حفظ کنیم و منتظر نتایج رسمی باشیم. هدف ما عبور مسالمت آمیز مصر از این مرحله حساس است.
در رسانه ها،حرف و حدیث های دروغینی درباره زودوبند ها و توافقات گفته می شود. اطمینان و انتظار داریم که این ملت مصر است که رئیس جمهور خود را انتخاب می کند. در رسانه ها،صحبت ها و تفاهمات پشت پرده جماعت اخوان المسلمین و طرف های خارجی مطرح می شود. این مسئله نیز دروغپردازی است و کسانی این دروغ ها را مطرح می کنند که اوضاع جاری در مصر و رای مردم را به سود خود نمی دانند.

وی در پایان گفت: تاریخ هیچ طرف خارجی را تلاش می کند در رای رای دهنده مصری دخالت کند نخواهد بخشید. از همه می خواهم امنیت مصر را حفظ کنند. ما خواهان بازسازی کشور هستیم. از همه مصری ها و همه جریان ها می خواهیم برای مصر تلاش کنند. من دست خود را به سوی همه دراز می کنم. باید دوران به حاشیه راندن و روحیه انتقام جویی پایان یابد و پایان خواهد یافت. مصر برای همه است و این گونه خواهد بود.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار