در حالي که سرمايه گذاران تلاش مي کردند از کاهش بوجود آمده در قيمت نفت در روز گذشته به نفع خودشان بهره برداري کنند بهاي نفت در بازار آسيا بامداد امروز جمعه بار ديگر افزايش پيدا کرد.


به گزارش سرويس اقتصادي باشگاه خبرنگاران به نقل از  خبرگزاري فرانسه از سنگاپور ،هر بشکه نفت خام سبک شيرين آمريکا براي تحويل در ماه اوت با سي و چهار سنت افزايش هفتاد و هشت دلار و پنجاه و چهار سنت معامله شد.
هر بشکه نفت برنت درياي شمال نيز براي تحويل در ماه اوت با سي و شش سنت افزايش هشتاد و نه دلار و پنجاه و نه سنت داد و ستد شد.
جيسون هيوگ از تحليلگران موسسه آي جي مارکت سنگاپور گفت : « در حال حاضر با جهش اندکي در زمينه قيمت نفت مواجه هستيم و اين امکان وجود دارد که پس از تحولات اقتصادي روز گذشته معامله گران بازار نفت نخواهند مواضع خودشان را فاش کنند.»
تحليلگران اما بر اين باورند که در پي بروز شاخصهاي اقتصادي نااميد کننده در خصوص چين ،‌ اروپا و آمريکا تمايل براي افزايش قيمت چندان بالا نيست.
بر اساس يک شاخص تقريبي که بانک اچ اس بي سي روز پنجشنبه منتشر کرد در پي کاهش سفارشها براي صادرات و تضعيف رشد تقاضاي داخلي فعاليت صنايع کارخانه اي در چين ماه ژوئن به پايين ترين سطح خود در هفت ماه اخير رسيده است.
در منطقه يورو نيز رشد اقتصادي در سه ماهه دوم امسال با بيشترين ميزان انقباض در سه سال اخير مواجه شده است.
روز پنجشنبه در بحبوحه نگراني فزاينده به خاطر بالا بودن عرضه و تقاضا ، بهاي نفت در بازارهاي لندن و نيويورک سقوط کرد.


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار