تجمع کنندگان در التحرير منتظر اعلام پيروزي مرسي هستند و در این میدان بار دیگر چادر زده اند.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از تلویزیون الجزیره انگلیسی، حاضران در میدان التحریر قاهره منتظر اعلام پیروزی محمد مرسی در انتخابات ریاست جمهوری هستند.

معترضان در میدان تحریر قاهره جمع شده اند و در حمایت از مرسی شعار می دهند.معترضان همچنین خواستار کنار رفتن شورای نظامی حاکم هستند.آنها می گویند تا وقتی این اتفاق نیفتد ، در میدان تحریر باقی می مانند.

قرار شده است امروز پس از اقامه نماز جمعه تجمع بسیار باشکوهی در میدان التحریر انجام شود. جناح ها، احزاب و گروه های سیاسی مختلفی دعوت به برپایی این تجمع کرده اند.

هرچند جناح اسلام خواه که اغلب حاضران در میدان التحریر نیز از هواداران این جناح هستند دعوت به انجام تجمع بعد از نماز جمعه در میدان التحریر کرده است اما جناح های مدنی و جوانان دعوت به انجام راهپیمایی از دانشگاه فتح تا میدان طلعت حرب کرده اند.

کسانی که در میدان التحریر حضور دارند از محمد مرسی نامزد اسلام خواه حمایت می کنند و معتقدند وی پیروز انتخابات ریاست جمهوری است بویژه اینکه بسیاری از تشکل ها و گروه های مستقل از اخوان المسلمین همچون جنبش قضات به خاطر مصر و منابع رسانه ای مختلف نیز پیروزی محمد مرسی در انتخابات ریاست جمهوری را تائید کرده اند.

معرفی نشدن محمد مرسی به عنوان رئیس جمهور مصر باعث بروز درگیری در این کشور خواهد شد زیرا حاضران در میدان التحریر معتقدند اگر محمد مرسی به عنوان پیروز انتخابات اعلام نشود در انتخابات تقلب صورت گرفته است.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار