مدیر کارگروه آموزش بیست و نهمین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم، گفت: امسال برای نخستین بار آموزش کوتاه مدت کارگاهی و جلسات تخصصی حفظ و قرآئت به همراه آموزش مفاهیم قرآن برگزار می شود.

رجبی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران با بیان این مطلب افزود: یکی از مزایای دوره های آموزش کوتاه مدت قرآن کریم در رشته های صوت و لحن و تجوید و قرآئت، این است که حافظان و قاریان نوپایی کهعلاقمندبه فراگیری روش های جدید حفظ بین المللی هستند در این دوره کوتاه مدت کارگاهی آموزش قرآن، شرکت کرده واز روش های جدید اساتید و قاریان بین المللیاستفاده کنند.
وی اظهار داشت: یکی از مهمترین مزایای، کارگاه های آموزشی کوتاه مدت، برگزاری دوره های تخصصی رشته های مختلف قرآن کریم است.
رجبی تصریح کرد: در دوره های تخصصی آموزش قرآن کریم، اساتید برجسته و پیشکسوت، رشته های مختلف قرآن کریماز جمله صوت و لحن و تجوید و قف و ابتدا را به علاقمندان آموزش می دهند.
وی خاطرنشان کرد: حاج احمد ابوالقاسمی، یاریگل، امیر آقایی، بحرالعلوم، جمالی، سرمدی،صریحی نژاد، حجت الاسلام والمسلمین علی رجبی، حجت الاسلام والمسلمین راستگو، محمود غفاری، از اساتید برجسته جلسات کارگاه های آموزش قرآن هستند.
مدیر کارگروه آموزش بیست و نهمین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم در ادامه اظهار کرد: امسال با گسترش آموزش کوتاه مدت، دوره های آموزشی تخصصی رشته های مختلف قرآن کریم ویژه مربیان تخصصی قرآن به صورت آموزش ضمن خدمت دوره های تکمیلی برگزار می شود.
وی گفت: همچنین برای کارشناسان قرآنی، مربیان قرآن آموزش و پرورش، موسسات قرآنی و کارکنان ناجا در قالب دوره های آموزشی ضمن خدمت برای ارتقاء سطح قرآنی آنان برگزار می شود.
آموزش تخصصی 5 هزار مخاطب علاقمند به رشته های تخصصی قرآن کریم
وی افزود: دوره های آموزشی آشنایی با قرآن و معارف اهل بیت (ع)، برای عموم مردم و بازدید کنندگان در این دوره از مسابقات قرآن کریم برگزار می شود.
مدیر کارگروه آموزش بیست و نهمین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم ادامه داد : قرآن بخوانید جایزه بگیرید، قرآن حفظ کنیدجایزه بگیرید ویژه خردسالان، نیز از دیگر برنامه های بخش آموزش بیست و نهمین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم است که با هدف گرایش نوجوانان و خردسالان به حفظ و قرائت قرآن کریم و تحقق یافتن منویات مقام معظم رهبری اجرا می شود.
رجبی خاطرنشان کرد: همچنین در پایان کارت امتیاز حفظ قرآن کریم نیز به مخاطبان داده می شود، در همین راستا نیز خردسالان و نوجوانانی که علاقمند به حفظ قرآن کریم هستند با داشتن کارت امتیاز حفظ قرآن کریم تشویق به حفظ جزء به جزء قرآن کریم می شوند به این معنی که هر کودک و نوجوانان با مراجعه به غرفه کارگاه آموزش قرآن، هر چه از قرآن آموخته را قرائت می کند، سپس برای تشویق بیشتر به حفظ قرآن، کارت امتیاز را در یافت کرده و در پایان در کلاس های آموزشی شرکت می کند.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار