4/5 میلیون قطعه بچه میگو در گلستان ذخیره سازی شد.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران گرگان ؛ مدیرکل شیلات گلستان گفت: تعداد چهار میلیون و 500 قطعه بچه میگو با نظارت اداره کل دامپزشکی استان ذخیره‌سازی شده است.

علی اکبر پاسندی افزود: با توجه به شرایط اقلیمی و شوری مناسب آب دریای خزر این ذخیره سازی 16 روز زودتر نسبت به سال گذشته آغاز شده و این بچه میگوها تا 120 روز دیگر به وزن مناسب برای صید می رسند.

مدیر کل شیلات گلستان افزود : در سال تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی و با هدف استفاده بهینه از منابع خاکی و آبی حدود 35 میلیون قطعه بچه میگو ذخیره سازی شود که این میزان نسبت به سال گذشته دو برابر افزایش می یابد.

به گفته وی، تمام تولید میگوی استان تحت نظارت دامپزشکی بوده و قابلیت صادراتی دارد.

پاسندی افزود: استان گلستان اولین استان شمالی کشور است که با استفاده از آب دریای خزر در امر تولید و توسعه میگوی پرورشی فعالیت دارد.

وی با بیان اینکه سایت پرورش میگوی گمیشان نقش مهمی در ایجاد اشتغال پایدار استان دارد، از تمامی سرمایه گذاران و علاقمندان به پرورش میگو خواست تا در این زمینه فعالیت نمایند.

مدیر کل شیلات گلستان افزود: در سال گذشته نیز 140 تن میگو تولید و 80 درصد آن و به چهار کشور اروپایی و آسیایی صادر شد.

به گفته وی امسال هم به یاری خدا پس از برداشت، 80 درصد تولید را صادر و 20 درصد دیگر را جهت افزایش مصرف سرانه مردم در اختیار بازار داخلی قرار می دهیم./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.