رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان فیروزكوه گفت: مسئولان سد نمرود با عمل به تعهدات خود به یاری بنیاد شهید بشتابند.

 

حبیب الله امیری' در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران رودهن افزود : با تكمیل احداث سد نمرود در بخش 'ارجمند' و آبگیری آن، روستاهای 'سرآسیاب' و بخش اعظم روستای 'سله بن' به زیر آب رفته و از نقشه جغرافیایی محو خواهند شد.

وی گفت: در برگزاری جلسه های مداوم با مسئولان و دست اندركاران سد، مقرر شد تا گلزار شهدای این دو روستا به منطقه ای واقع در بالا دست روستای سله بن و به دور از دسترس امواج آب منتقل شود.

رییس بنیاد شهید فیروزكوه افزود: مطابق آنچه در صورتجلسه ها دو طرف ذكر شده، بنیاد شهید نسبت به كسب رضایت خانواده های معزز شهدا در این روستاها اقدام و صورتجلسه مربوطه به رویت و امضای دهیاری ها رسانده شد.

وی خاطرنشان كرد: در مقابل مقرر شد تا دست اندركاران سد نمرود نسبت به تسطیح محل در نظر گرفته شده و انتقال محل یادمان شهدا و خانواده های آنان (كه در كنار فرزندانشان مدفون شده اند) اقدام كنند، اما تاكنون و با توجه به نزدیك شدن به زمان آبگیری سد، هیچ اقدام عملی از سوی آنان ملاحظه نشده است.

امیری تصریح كرد: این در حالی است كه مسئولان سد مكررا اعلام كرده اند كه از ابزار و ادوات لازم برای تحقق این امر برخوردار بوده و تجربه انجام چنین اقدامی را در دیگر مناطق دارا هستند.

وی خواستار توجه دهیاران نسبت به حفظ و نگهداری گلزارهای شهدا شد و افزود: مطابق قانون، تولی گری مزار شهدا در روستاها پس از بازسازی به دهیاران سپرده می شود./س

برچسب ها: سد ، فیروزکوه ، نمرود
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.