14هزار و 300 قطعه ماهی جلبک و لجن خوار از سوی اداره فضای سبز شهرداری منطقه 3 در دریاچه بوستان بزرگ ملت آزاد سازی شد.

به گزارش گروه اجتماعي باشگاه خبرنگاران ، رضا مددی معاون امور شهری وفضای سبز این منطقه با اشاره به اینکه این ماهی ها از گونه های فیتوفاک ، کپور و آمور هستند ، ازبین بردن جلبک و لجن های دریاچه بوستان ملت را از مهمترین دلایل آزادسازی این ماهی ها عنوان کرد.
مددی با اشاره به وجود آبنمای موزیکال در این دریاچه خاطر نشان کرد: این ماهی ها با جلوگیری ازرشد جلبک هاباعث کارکرد صحیح این آبنما می شوند.
وی با تاکید بر وسعت بالای فضای سبز پارک ملت خاطر نشان کرد:  با توجه به اهمیت استفاده از آب این دریاچه در آبیاری فضای سبز ،این ماهی ها موجب افزایش اکسیژن آب از طریق جابجایی  در دریاچه می شوند.
معاون امور شهری وفضای سبز منطقه 3 در ادامه با بیان اینکه رشد جلبک در دریاچه موجب ایجاد بوی تعفن می شود افزود: وجود این ماهی ها  از لحاظ ایجاد پدیده  شکوفایی آب مورد اهمیت است به این معنی که مرگ جلبک و پلانگتون منجر به راکدشدن آب و ایجاد بوی متعفن می شود و با بکارگیری این ماهی ها آب پراکسیژن، تمیز،شفاف و دورازبوی بد راخواهیم داشت.
شایان ذکر است  این دریاچه که در مرکز بوستان ملت قراردارد 13623 مترسطح  دارد و عمق آن از نیم متر تا 4مترپایان است و طی ماه گذشته نیز تعداد 6 هزار قطعه ماهی در این دریاچه آزاد سازی شده است .
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار