سرگئی ریابكوف معاون وزیر خارجه و مذاكره كننده ارشد هسته ای روسیه با هرمان ناكارتس معاون مدیركل آژانس بین المللی انرژی اتمی در امور پادمان، دیدار و دو طرف در باره موضوع ایران گفت و گو كردند

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از ايتارتاس، دو طرف روز پنجشنبه در این دیدار در باره وضعیت پیرامون فعاليت هسته ای ایران گفت و گو كردند.

در این اطلاعیه خاطرنشان شده است: ریابكوف و ناكارتس وضعیت موضوع هسته ای ایران را با توجه به نشست هسته ای مسكو میان ایران و گروه 1+5 مورد بحث قرار دادند.

مذاكره كننده ارشد هسته ای روسیه كه به نمایندگی از كشورش در این مذاكرات شركت داشت، معاون مدیركل آژانس بین المللی انرژی اتمی در امور پادمان را از نتایج مذاكرات دو روزه ایران و 1+5 مطلع كرد.

در این دیدار همچنین مسایل مربوط به سیستم پادمان های آژانس بین المللی انرژی اتمی و توسعه این سیستم مطرح و در باره آنها گفت و گو شد.

نشست هسته ای مسكو روزهای دوشنبه و سه شنبه برگزار شد و تیم های مذاكره كننده ایران و گروه 1+5 به سرپرستی سعید جلیلی دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران و كاترین اشتون مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در چهار دور مذاكره در باره موضوع های پیشنهاد شده از سوی دو طرف گفت وگو كردند.

سرگئی ریابكوف معاون وزیر امور خارجه روسیه كه به نمایندگی از طرف كشورش در نشست هسته ای مسكو شركت كرده بود، در پایان این نشست گفت: جستجوی راهكارهای سیاسی برای حل موضوع هسته ای ایران ادامه خواهد داشت.

وی افزود: در مذاكرات دو روزه مسكو در خصوص فعاليت هسته ای ایران، مذاكرات مفصلی صورت گرفت و تیم های مذاكره كننده به تجزیه و تحلیل مواضع پیشنهادی طرف های شركت كننده در نشست بغداد پرداختند.

ریایكوف گفت: به رغم اختلافاتی كه در برخی مسایل هنوز باقی مانده است، جستجوی راهكارها برای حل و فصل سیاسی مساله ایران ادامه خواهد داشت و این امر در جریان چهار دور مذاكرات مسكو مورد تاكید قرار گرفت.

ریابكوف همچنین خاطرنشان كرد: طرف روسی با بكارگیری تحریم به عنوان وسیله ای برای رسیدن به اهداف سیاسی مخالفت می كند و معتقد است چنین رویكردی از لحاظ سیاسی و اخلاقی مانع دستیابی به تفاهم و توافق می شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار