31 خرداد ماه سالروز شهادت سردار پر افتخار اسلام ، مجاهد نستوه و مرد میدان آتش و خون؛ شهید مصطفی چمران است.

به گزارش حوزه دولت باشگاه خبرنگاران، دفتر رئیس جمهور در گراميداشت سالروز شهادت دکتر چمران، پيامي صادر کرد.

متن پيام به اين شرح است:

من المؤمنین رجال صدقوا ما عاهدوا الله علیه فمنهم من قضی نحبه و منهم من ینتظر و مابدلوا تبدیلا.

31 خرداد ماه سالروز شهادت سردار پر افتخار اسلام ، مجاهد نستوه و مرد میدان آتش و خون؛ شهید مصطفی چمران است. عارف سلحشوری که نام پرطنینش همه مرزها و اقلیم ها را فارغ از مقتضیات زمانی و مکانی درنوردید و یاد پر فروغش روشنایی بخش مسیر مبارزان راه آزادی گردید .

شهید چمران در تاریخ انقلاب اسلامی به عنوان الگویی از صداقت ، ایثار ، پاک دلی و مظلومیت شناخته می شود. مردی که در باور یارانش تندیس خوبیها و برترین بهانه برای ترغیب اندیشه ها وانگیزه هاست که با وجود گذشت زمان، همچنان الهام آفرین و تاثیر گذار است.

این شهید سرافراز با بهره گیری از آرمان الهی حضرت امام (ره) و با روحیه انقلابی و تفکر برتر در طراحی عملیات های نظامی ، مصمم و با اراده در مقابل دشمن ، به دفاع از میهن اسلامی پرداخت و در این مسیر الهی دعوت حق را لبیک و به شرف شهادت نایل آمد.

در توصیف جایگاه معنوی این شهید پرآوزاه همین بس که مقام معظم رهبری فرمودند: او با دل خداشناس و اراده خلل ناپذیرش همیشه مشت آهنین خود را به چهره دشمن نواخته بود و با این حال ، او با روح لطیف و خلق ملکوتی و چشم خدابین به ماوراء محدوده ها و تنگناهای مادی نظر دوخته بود.

هم اکنون در سالروز شهادت دکتر مصطفی چمران، یاد و خاطره آن سردار بزرگ و شهیدان و حماسه سازان هشت سال دفاع مقدس را گرامی می داریم . امید است مکتب تربیتی این شهدا که در واقع تداوم راه نجات بخش انبیا و عطر آگین از شمیم امامت و سرشار از طراوت عاشورا است ، همواره نصب العین مومنان راستین و پیشتازان افق انتظار و مشتاقان ظهور آفتاب ولایت باشد./

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار