رئيس اداره سلامت شهرداري منطقه 3 گفت: شهرداري اين منطقه به منظور ارتقاي سلامت نمازگزاران اقدام به تشكيل كانون‌هاي سلامت در مساجد اين منطقه كرده است.

مسايلي در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران افزود:‌ در حال حاضر 12 كانون سلامت در 30 مسجد منطقه 3 فعال هستند.

وي در ادامه با اشاره به اينكه خادمين مساجد از افراد فعال و تاثيرگذار در مساجد از جمله ائمه جماعت، اعضاي هيئت امنا، مكبرين، موذنين،‌خادمين و ساير نمازگزاران انتخاب شده‌اند افزود: اداره سلامت با برپايي كارگاه‌هاي آموزش و توزيع بروشور، كتاب، لوح فشرده و اولويت‌بندي مشكلات و معضلات بهداشتيف زيست محيطي و اجتماعي و فرهنگي موجود در مساجد در تلاش است دانش عمومي نمازگزاران را در خصوص مسائل مربوط به سلامت افزايش دهد.

وي در ادامه اعطاي خوشبوكننده و جامهري را از اقدامات صورت گرفته در سطح مساجد منطقه عنوان كرد و افزود: در حال حاضر حدود 600 نفر به عضويت كانون‌هاي خادمين مساجد اين منطقه درآمده‌اند.

مسايلي با اشاره به اينكه 12 خانه سلامت در اين منطقه به شهروندان خدمات ارائه مي‌دهند افزود: در حال حاضر 10 كانون مردمي با عنوان سالمندان، مادر و كودك، ديابت، پيشگيري از چاقي و دخانيات،‌اهداي خون،‌معلولان،‌ خادمين سلامت، جوانان و نوجوانان و پزشكان در اين خانه‌هاي سلامت فعال هستند و بيش از 7 هزار نفر از شهروندان منطقه 3 در اين كانون‌ها عضويت دارند./ز

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار