نماينده مردم مشهد در مجلس نهم گفت: در حال حاضر توزيع مراكز درماني در شهر مشهد متوازن نيست و به همين دليل با تجميع مراكز درماني مخالفم.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد،اميرحسين قاضي‌زاده در بازديد از بيمارستان خيريه امام زمان(عج) مشهد افزود: اگرچه يكي از عوامل مهم اين توزيع نامتوازن، موضوع حاشيه‌نشيني شهر مشهد است، اما اينكه تمام مراكز و محورهاي درماني شهر مشهد در يك جا و در قالب سايتي با نام ذكريا ساماندهي شوند، معقول نيست.

وي با بيان اينكه استاندارد رسيدن بيمار تا اولين مركز درماني بايد 20دقيقه باشد، ادامه داد: در ديدار اعضاي كميسيون بهداشت مجلس هفتم با مقام معظم رهبري، ايشان به موضوع استفاده آسان مردم از بخش سلامت اشاره داشتند و در آن ديدار مدل موفق اين تاكيد را بيمارستان‌هاي خيريه مشهد معرفي كردند.

قاضي‌زاده با اشاره به اينكه بيمارستان خيريه امام زمان(عج) مشهد در اين مقوله پيشتاز در كشور است، ادامه داد: مدل مديريتي اين‌گونه بيمارستان‌ها ظرفيت الگوگيري را دارد.

وي در مورد برخي مشكلات اين نوع بيمارستان‌ها مانند تعرفه‌گذاري‌ها كه در اين مورد نه از بيمارستان‌هاي دولتي تبعيت مي‌كنند و نه از بيمارستان‌هاي خصوصي، گفت: در مجلس گذشته بسته‌اي حمايتي را در بخش خيريه حوزه سلامت تعريف كرديم اما در عين حال كه اين بسته نوشته شد، هيچ خروجي از مجلس را به دنبال نداشت.

وي يادآور شد: شهرك شهيدرجايي و جاده قديم قوچان مشهد دو مكاني هستند كه با جمعيت فراوان نيازمند بيمارستان هستند اما بايد در نظر داشت كه در حال حاضر ما يكهزار و 200 تخت بيمارستاني در مشهد كم داريم./س  


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.