سرمربي تيم ملي جودو بانوان گفت: با تغييراتي که در فدراسيون ايجاد شده جودو بانوان نيز نيازمند نگاه ويژه اي است.

مريم بهاروند در گفتگو با خبرنگار ورزشي باشگاه خبرنگاران بيان داشت: تيم جودو بانوان براي حضور در مسابقات غرب آسيا در اردن 15 تير راهي اين کشور مي شود تا با جودو کاران آسيايي مبارزه کنند حضور در اين رقابتها تنها کسب يک تجربه و مبارزه با ديگر جودو کاران است تا بتوانيم دختران جوان کشورمان را يک محک جدي بزنيم و نقاط ضعف آنان را شناسايي کنيم.
 
وي در ادامه افزود: حضور در رقابتهاي غرب آسيا از لحاظ جسماني و رواني جودوکاران را در شرايط مطلوب قرار مي دهد و کمک حائز اهميتي به دختران کشورمان براي حضور در رقابتهاي قهرماني آسيا در چين مي کند از اين رو اين رقابتها دورخيزي براي قهرماني و درخشش جودوکاران در مسابقات قهرماني آسيا چين تايپه است.
 
بهاروند اظهار داشت: در همين راستا از 26 خرداد اولين اردوي آمادگي دختران جوان کشورمان را در مجموعه ورزشي شيرودي آغاز کرديم و تا یکم تير نيز ادامه خواهد داشت تا دومين مرحله اردو را پس از سه روز استراحت از 5 تير دوباره پيگیري کنيم تا 15 تير راهي اردن شويم بر اساس نظر کادرفني قرار شد براي حضور در اين مسابقات از نفرات جوان حاضر در اردوي تيم ملي بهره ببريم و با 7 وزن کامل اعزام شويم.
 
بهاروند در خصوص وضعيت جودو بانوان بيان داشت: متاسفانه به دليل مشکلاتي که بانوان جودوکار در رقابتهاي بين المللي دارند نمي توانند حضور مستمري همانند ديگر رشته ها رزمي مسابقات مختلف حاضر شوند، به همين منظور از تجربه و دانش به روز جودو آگاهي کافي ندارند و نمي توانند به خوبي رشد کنند.
 
وي در ادامه اظهار داشت: حضور در مسابقات و تورنمت هاي بين المللي مي تواند به ارتقا هر رشته کمک قابل توجهي کند در غير اين صورت تمرين و مبارزه با يکديگر نمي تواند دانش و تکنيک آنها را ارتقا دهد. سرمربي تيم جودو بانوان بيان داشت: اميدوارم با تغيير سکان هدايت رياست فدراسيون جودو نگاه ويژه اي به اين رشته شود و با حضور در ميادين مختلف اردوي مشترک با جودودکاران صاحب نام کشورهاي  جديد بتوانيم به ارتقاء جودو بانوان کمک کنيم.
 
وي در ادامه افزود: پس از بازگشت دوباره ام به تيم ملي جودو بانوان به عنوان سرمربي، تمام سعي خود را براي ارتقای سطح دختران جودوکار به کار ببنديم تا بتوانيم ناکامي هاي گذشته را جبران کنيم. چرا که معتقدم بانوان ايراني اين پتانسيل و انگيزه را دارند تا بتوانند به بهترين جايگاه ورزشي برسند./مح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار