نایب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: شهید چمران شاگرد برجسته امام و مکتب ایشان بود و چنین مردان سلحشوری بودند که دفاع مقدس را به اوج اقتدار کشور تبدیل کردند.


به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران؛ حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی فرد در مراسم بزرگداشت سالگرد شهید چمران اظهارداشت: استقامت، فداکاری، ایثار، بی اعتنایی به پست و مقام و همچنین سلاح، دانش و علم شهید چمران جلوه ای از ایمان وی بود.

وی اضافه کرد:‌ دغدغه هجرت شهید چمران از امریکا به لبنان، انتقال دانش و ظرفیت های به دست آمده به جامعه ای بود که سخت به آن نیاز داشت.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: نطفه مقاومت امروز لبنان در مدرسه صنعتی صور به دست شهید چمران و با حمایت و پشتیبانی امام موسی صدر بنا نهاده شد.

ابوترابی فرد اضافه کرد:‌ دغدغه شهید چمران این بود که مردم لبنان درس مقاومت در مقابل دشمن صهیونیستی را بیاموزند تا بتوانند از خود دفاع کنند که البته با هدایت ها و حمایت های امام راحل و مقام معظم رهبری این دغدغه عملی شد و همگان امروز لبنان را به عنوان نماد مقاومت اسلامی می شناسند.

وی گفت: مهاجرت شهید چمران از لبنان به ایران در حالی بود که وی به تحول در حوزه های علمی و تخصصی می اندیشید که البته امروز در دانشگاهها و مراکز پژوهشی و صنعتی ما دیده می شود.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: با شروع جنگ تحمیلی شهید چمران تصمیم گرفت دفاع مقدس را به عنوان نماد اقتدار و قدرت علمی ایران تبدیل کند و براین اساس پست و مقام و مجلس را ترک کرد.

ابوترابی فرد گفت: شهید چمران پیش از آنکه جهاد با دشمنان را در معرکه نبرد تجربه کند جهاد با نفس را تجربه کرد و خصایص عالی انسانی را دراوج خود به نمایش گذاشت که در آن دلبستگی به دنیا و مقام دنیوی جایی نداشت.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار