وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: همان گونه که در دوران دفاع مقدس حضور در جبهه های جنگ واجب بود امروز هم زنده نگه داشتن فرهنگ جانبازی و شهادت واجب است.


به گزارش خبرنگار فرهنگی باشگاه خبرنگاران؛ سیدمحمد حسینی در حاشیه مراسم پایانی کنگره شعر ملی quotation mark جانباز شهید quotation mark در مصاحبه با خبرنگار ما افزود: بدون تردید شعر و ادب در ترویج فرهنگ به ویژه فرهنگ حماسه و پایداری، دفاع مقدس و فرهنگ فداکاری و جانبازی موثر است.

وی با بیان اینکه هنرمندان و شاعران از ابتدای انقلاب هم در فرهنگ سازی و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت دخیل بودندگفت : با توجه به اینکه رهبرمعظم انقلاب اشاره ای داشتند که جانبازان شهید هم مورد توجه قرار گیرند این خواسته اجابت شد و برای کنگره ملی شعر quotation mark جانباز شهید quotation mark فراخوان داده شد.

حسینی خاطرنشان کرد: اشعار متعددی به این کنگره رسید و نشان داد جوانان ما حتی کسانی که در دوران دفاع مقدس حضور نداشتند می توانند فرهنگ جانبازی و ایثار را ترویج و پیام آن را منتقل کنند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت : این انتظار وجود دارد همه کسانی که اهل قلم و ذوق هستند بتوانند این فرهنگ اصیل و غنی را با ابزارهایی که خداوند در اختیار آنها گذاشته است به خوبی ارائه کنند.

وی افزود: تا زمانی که چنین فرهنگ ارزشمند و توجه به خوبی ها و سبقت در نیکی ها و فداکاری ها به جای منیت داشته باشیم جای هیچ نگرانی در کشور نیست.

حسینی گفت : همانطوری که خون شهدا اثربخش بود انتقال پیام آنها نیز در این برهه از زمان برای مردم ما و دنیا می تواند مفید باشد.

وی اظهارداشت: یکی از مسائل در موضوع بیداری اسلامی این است که اهل مقاومت و پایداری باشند و از کشته دادن در این مسیر هراسی نداشته باشند.

مراسم پایانی کنگره ملی شعر quotation mark جانباز شهید quotation mark با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و با معرفی شاعران برگزیده در تالار quotation mark محراب quotation mark تهران برگزار شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار