فرانسه در نظر دارد نامزدی پیئر موسکوویسی وزیر دارایی خود را برای عهده دار شدن سمت ریاست گروه وزیران دارایی منطقه یورو مطرح کند.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از روزنامه آلمانی هندلزبلات ؛ فرانسوا اولاند رئیس جمهوری فرانسه نیز در قصد دارد نظر شرکای اصلی اروپایی اش را تا آخر این هفته در این خصوص جویا شود .

براساس این گزارش ، رئیس جمهوری فرانسه روز جمعه در رم با آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان ، ماریانو راخوی نخست وزیر فرانسه و ماریو مونتی نخست وزیر ایتالیا دیدار خواهد کرد و در نظر دارد از این فرصت برای سنجیدن زمینه طرح این نامزدی استفاده کند.

اولاند دوست ندارد ولفگانگ شویبله وزیر دارایی آلمان این سمت را عهده دار شود و این درحالی است که برخی خبرها وگمانه زنی ها حاکی از آن است شویبله برای این کار از بخت بیشتری برخوردار است . هم اکنون رئیس گروه وزیران دارایی منطقه یورو ژان کلود یونکر نخست وزیر لوگزامبورگ است اما وی می خواهد از این سمت کناره گیری کند.

پاریس با نامزدی شویبله برای سمت رئیس گروه وزیران دارایی منطقه یورو مخالف است زیرا دوست ندارد وزیر دارایی اقتصاد بزرگی مانند آلمان عهده دار این سمت باشد که نقش میانجی و هماهنگی را در سطح منطقه ایفا می کند.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار