خط توليد كاميونت (جي ام سي) محصول مشترك ايران و چين در منطقه تجاري ارگ جديد بم راه اندازی شد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران از بم ، با افتتاح این طرح سالانه 5 هزار دستگاه تولید می شود و 150 نفر  مشغول بکار شدند.

برای راه اندازی خط تولید كاميونت در منطقه تجاري ارگ جديد بم / شرکت رایان دیزل ایران در مرحله نخست 9 میلیارد تومان سرمایه گذاری کرده و قرار است طی سه مرحله در مجموع 40 میلیارد تومان هزینه کند.

شرکت جي ام سي چین هم با ارائه دانش فنی در تولید این محصول مشارکت دارد.

امروز همچنین بزرگترين جايگاه پمپ بنزين استان با 5 هزار مترمربع زيربنا و به ظرفيت 372 هزار ليتر در بروات با 700 ميليون تومان اعتبار / بلوار پنجم دي به طول بيش از 5 كيلومتر حد فاصل بم و بروات با اعتبار يك ميليارد و400 ميليون تومان با حضور استاندار به بهره برداری رسید .

ساخت بلوار 9 دي حد فاصل شهر بروات تا فرودگاه نیز به طول سه كيلومتر آغاز شد كه با افتتاح آن از حجم بار ترافيك محور بم ـ زاهدان كاسته خواهد شد .

در مراسم آغاز خط توليد كاميونت (جي ام سي) ، استاندار كرمان با اشاره به سال توليد ملي و حمايت از كار و سرمايه ايراني / از تولید این کامیونت با تلاش صنعتگران پرتلاش كشور و كارشناسان چيني ابراز خوشحالی کرد .

آقای نجار با اشاره به اینکه اين صنعت به خوبي در منطقه جايگاه خود را پيدا كرده افزود : توجه به كيفيت خوب ، قيمت مناسب ، كاهش مصرف سوخت ، حفظ محيط زيست و ارائه خدمات پس از فروش مناسب در توليد خودرو بسيار ضروري است .

در ادامه اين مراسم وابستة بازرگاني سفارت چين در ايران ، خدمات پس از فروش مناسب و كيفيت خوب محصولات همراه با استانداردهاي روز جهاني را از ويژگي هاي محصولات شركت جي اِم سيِ چين برشمرد .

آقاي وانگ لي پينگ با اشاره به سرمايه گذاري سنگين انجام شده در این منطقه از همکاری خوب شركت هاي ايراني وچيني خبر داد و گفت : حمايت مسئولين محلي نيز در اين زمينه ستودني است .

در اين مراسم مديرکل اداره صنعت معدن و تجارت استان نيز از آمادگي براي پرداخت تسهيلات صندوق توسعه ملي خبر داد و گفت : از ابتداي امسال تاكنون 500 ميليون يورو اعتبار از طريق اين صندوق به استان اختصاص يافته و سرمايه گذاران مي توانند از اين موقعيت استفاده کنند .

آقاي عابدي نژاد از افتتاح اولین طرح فولاد استان در آينده نزديك خبر داد و گفت : تا پايان سال سه واحد فولادي در استان به بهره برداري مي رسد كه نوید بخش آينده روشن براي استان است ./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.