چنانچه مترو، كوچكترين خطري براي بناهاي تاريخي اصفهان ايجاد كند؛نبايد راه‌اندازي شود.

فرامرز پارسي،استاد دانشگاه و كارشناس مرمت درخصوص عبور مترو از خيابان چهارباغ و سي‌سه پل به خبرنگار بخش ميراث فرهنگي باشگاه خبرنگاران گفت:با توجه به اينكه مترو از زير خيابان چهارباغ و سي‌سه‌پل عبور مي‌كند و فاصله‌ي 400 متري با ميدان نقش جهان دارد ،بيشترين خسارت به خيابان چهارباغ ،بازار چهارباغ و مدرسه چهارباغ و سي‌سه‌پل وارد مي‌شود.
وي ادامه داد:علاوه بر مدرسه چهارباغ و بازار چهارباغ،باغ هشت بهشت هم در خيابان چهارباغ با راه‌اندازي مترو در معرض خطر تخريب قرار دارد.
پارسي كارشناس مرمت ارتعاشات مترو را از عوامل آسيب به خيابان چهارباغ و سي‌سه‌پل اعلام كرد و گفت:به دليل اينكه سازه‌ي اصلي بناهاي تاريخي اصفهان از ملات است،ارتعاشات مترو چسبندگي بين ملات را از بين مي‌برد و باعث آسيب به بنا مي‌شود.
وي تصريح كرد:متاسفانه مسئولان شهر بدون آزمايش درخصوص سازه ي بناها تونل مترو را راه‌اندازي كردند و توجهي  به عواقب اين موضوع نداشتند.
پارسي عنوان كرد:حتي اگر 20 درصد اين بنا‌هاي تاريخي در معرض خطر باشد،متروي اصفهان نبايد راه‌اندازي شود.
وي افزود:در صورت انجام آزمايشات براي راه‌اندازي مترو نتايج اين آزمايشات بايد به صورت شفاف در اختيار مردم قرار بگيرد و ابهامي وجود نداشته باشد.
پارسي اظهارداشت:روش‌هايي از جمله ايجاد لاستيك‌هاي لرزه گير وجود دارد و بايد براي راه‌اندازي مترو از اين روشها استفاده كنند تا آسيب كمتري وارد شود./ه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.