اتحاديه عرب روز چهارشنبه حملات رژيم صهيونيستي را به غزه که طي چند دو روز گذشته حدود ده فلسطيني شهيد و دهها فلسطيني ديگر زخمي شده اند محکوم کرد.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شين هوآ؛ اتحاديه عرب همچنين درباره عواقب تشديد شهرکسازي و به آتش کشاندن مساجد هشدار داد.صهيونيستها طي دو سال گذشته بيست و پنج مسجد را در کرانه باختري به آتش کشيده اند .

اتحاديه عرب از جامعه بين المللي خواست با حمايت از ملت فلسطين در همه سرزمينهاي اشغالي ، براي متوقف کردن حملات کور و کشتار غير نظاميان بي  دفاع در نوار غزه مداخله کند .
محمد صبيح معاون دبير کل اتحاديه عرب در امور فلسطين و سرزمينهاي اشغالي عربي در گفتگو با خبرنگاران تصريح کرد  اسرائيل در چارچوب جنگي فراگير عليه ملت فلسطين در همه مناطق فلسطيني به تنش آفريني اقدام کرده است.

وي افزود: تنش آفريني اسرائيل تازگي ندارد و از مدت زمان طولاني ادامه دارد . اسرائيل براي سرپوش گذاشتن بر روي جنايات بزرگي که در کرانه باختري و به ويژه در قدس مرتکب مي شد به غزه حمله مي کرد. هدف از اين حملات منحرف کردن نگاهها از شهرکسازي و يهودي سازي قدس است به همين سبب در تلاش براي توجيه حملاتش ، بهانه جويي مي کند و مي گويد از اين منطقه يا از آن منطقه موشکهايي شليک مي شود در صورتيکه خودش زرادخانه بزرگي از سلاحهاي کشنده و ويرانگر دارد .

صبيح ، اقدام شهرک نشينيان را که مساجد را در کرانه باختري به آتش مي کشند محکوم کرد و گفت اين بيست و پنجمين مسجدي است که شهرک نشينيان طي دو سال گذشته به آتش مي کشند و ششمين باري است که تندروهاي يهودي از آغاز امسال مساجد را مي سوزانند .
صبيح دولت  اسرائيل را مسئول کامل اين جنايات دانست به ويژه آنکه از شهرک نشينيان حمايت کامل مي کند و آنها را به جديدترين سلاحها مجهز کرده است و همواره مي کوشد بر جنايات آنان سرپوش گذارد .

صبيح بار ديگر بر خطرات سياسي شهرکسازي بر روند صلح و راهکار تشکيل دو کشور و ثبات در منطقه تأکيد و تصريح کرد سياست اسرائيل « اجراي جنگي باز عليه فلسطينيان است ».

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار