دفتر بهبود تغذيه وزارت بهداشت 21 سال است با هدف بهبود تغذيه کشور در حال فعاليت است پيشبرد بهتر اين رسالت نياز به همکاري جامعه علمي تغذيه دارد.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران، زهرا عبداللهي سرپرست دفتر بهبود تغذيه وزارت بهداشت و عضو کميته فني سمينار در سمينار کشوري برنامه ريزي و ساماندهي پژوهشي در عدم تغذيه و صنايع غذايي که امروز 31 خرداد در فرهنگستان علوم پزشکي برگزار شد گفت: ماموريت و رسالت دفتر بهبود تغذيه اجراي برنامه هايي در جهت بهبود تغذيه جامعه است.
اين دفتر با يک سابقه 21 ساله در طول سالها علي رغم افت و خيز هاي ساختاري با اين جهت گيري ادامه داده است که بر مبناي مدارک و شواهد موجود سياستگذاري مبتني بر شواهد و مدارک داشته باشد و با جمع آوري اطلاعات در زمينه مطالعات تغذيه به شناسايي مشکلات شايع کشور بپردازد و آنها را الويت بندي، ريشه يابي و الگو سازي و طراحي کند و به ارزشيابي بيردازد در نهايت به مدلي مناسب تبديل شود تا در سطح کشور اجرا شود.
 
وي افزود: اساس کار دفتر تغذيه اين است که اولويت ها و مشکلات شايع در کشور را شناسايي کند و بر مبناي اطلاعات موجود در جهت سياستگذاري عرصه غذا و تغذيه حرکت کند.
 
عبدالهي در ادامه گفت: نمونه اي از اين بررسي ها پژوهش در حيطه تغذيه کودکان و کمبود است که دفتر بهبود تغذيه با همکاري بخش علمي و تغذيه کشور و مراکز پژوهش انجام داده است و تبعاً اينها منجر به مداخلاتي در سطح کشور شده است و اين مداخلات نيازمند ارزشيابي است که نهايتاً اصلاحات صورت بگيرد.
 
سرپرست دفتر بهبود تغذيه، وزارت بهداشت تصريح کرد: در بخش نظام سلامت بحث امنيت غذا بحث بسيار مهمي است و يکي از اولويت هاي مهم برنامه ريزي توسعه محسوب مي شود بنابراين اهداف کلان  و راهبرد ها و حتي مداخلات مورد نياز پيشنهاد شده است.
 
وي در پايان خاطر نشان کرد: آنچه مسلم است اين است که براي برنامه ريزي و سياستگذاري ميتني بر جامعه نياز به همکاري جامعه علمي غذا و تغذيه کشور است./عط
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار