تحميل سليقه كارگردان‌ها را در مورد ساخت موسيقي متن فيلم نمي‌پذريم.

سعيد ذهني موسيقيدان و آهنگساز تئاتر و سينما در گفتگو با خبرنگار سينما باشگاه خبرنگاران در مورد اهميت موسيقي بر متن فيلم و تاثير آن روي مخاطب اظهار داشت: يكي از عوامل موثر تشكيل دهنده فرآيند فيلم موسيقي است، به شرط اينكه موسيقي به جاي خودش اجرا شود و خود نمايي اضافي نداشته باشد، با توجه به اينكه موسيقي در بخش صوتي اثر دارد و بايد با متن و اتمسفر درست انجام شود.
آهنگساز سريال "بوي غريب پائيز" اشاره كرد: اگر كارگرداني بخواهد سليقه‌ي خود را در ساخت موسيقي متن فيلم به من تحميل كند به هيچ عنوان كار نخواهم كرد و حتي اگر در اواسط كار باشيم قرار داد را فسخ مي‌كنم.
وي افزود: نقش موسيقي همانند نقش گريم، دكوپاژ و يا مسائل ديگر در ساخت فيلم تاثيرگذار است و هر چه خود فيلم قوي‌تر ساخته شود، موسيقي تاثير بيشتري در فيلم خواهد داشت.
ذهني در مورد مشكلات موسيقي اظهار داشت: موسيقي به دليل ويژگي انتزاعي بودن، آهنگساز را دچار مشكل مي‌كند زيرا مكان را اشغال نكرده و زمان را اشغال مي‌كند.
وي ادامه داد: كارگردان ها شناخت و علم كافي در مورد موسيقي ندارند و خود اين امر در ساخت يك موسيقي مشكلاتي را به همراه خواهد داشت.
اين آهنگساز اشاره كرد:‌از ديگر مشكلاتي كه در عرصه ساخت موسيقي با آن مواجه هستيم محدوديت در امر ساخت موسيقي است كه مانع از آن ميشود كه آهنگساز تمامي ساخت ذهن خود را روي كار بياورد.
گفتني است، ذهني هم اكنون مشغول ساخت موسيقي متن سريال "چرخ و فلك" به كارگرداني حسن فتحي است./م
برچسب ها: موسیقی ، سینما ، گریم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار