رئیس کمیسیون تخصصی کشاورزی اتاق بازرگانی و صنایع و معادن اردبیل گفت: کشاورزی ارگانیک در استان اردبیل دارای جایگاه ممتازی است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبيل قدیر نوری افزود: اردبیل ظرفیت بسیار قوی در زمینه کشاورزی ارگانیک دارد و حتی در دورافتاده‌ترین روستاهای استان نیز این نوع کشاورزی دارای ظرفیت است.

وی با اشاره به اینکه در برخی از زمین‌های کشاورزی همچون اطراف شهرستان خلخال تاکنون هیچ استفاده‌ای از کودهای شیمیایی نشده است، گفت: این نشان می‌دهد کشاورزی ارگانیک استان قابلیت بسیار بالایی دارد و در برخی از جاها نیز بدون اینکه ما نظارت داشته باشیم کشاورزی ما ارگانیک است.

نوری با اشاره به اینکه هم اکنون سیب‌زمینی ما با کشت ارگانیک می‌تواند جایگاه و بستر مناسبی را پیدا کند، افزود: بیشتر صادرات سیب‌زمینی‌کاران به کشور آذربایجان است و در صورت لزوم می‌توان با دیگر کشورها نیز مراودات تجاری انجام داد.

رئیس کمیسیون تخصص کشاورزی اتاق بازرگانی و صنایع و معادن اردبیل در ادامه با بیان اینکه کشاورزان ما باید با ابعاد کشت‌های ارگانیک و علمی آشنا شوند، گفت:‌ پژوهشگران پژوهشگاه علوم و فنون هسته‌ای آمادگی دارند تا در زمینه مبارزه با آفات و افزایش ماندگاری و نحوه نگهداری سیب‌زمینی با استفاده از اشعه گاما اطلاعاتی را در اختیار کشاورزان ما قرار دهند./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.