عضوحزب اعتمادملي با اشاره به ادعاي اخير خاتمي مبنی بر لزوم جدایی اصلاح‌طلبان از جنبش سبز گفت: اصلاح‌طلبان و جنبش سبزي‌ها در وقايع سال 88 يك هدف را دنبال مي‌كردند.

حجت الاسلام محمد باقر ذاکري عضو حزب اعتماد ملي در گفتگو با خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران، با اشاره به انتخابات رياست جمهوري سال آينده گفت: برخي از افراد معتقدند که جريان اصلاحات با جملات شعارگونه درصدد تغيير ديدگاه مردم و تطهير اقدامات اشتباه خود در انتخابات گذشته است اما تلاش اصلاح طلبان براي بقا بي فايده است چرا که اصلاح طلب حقيقي كه پايبندي خودبه نظام را نشان دهد نمانده که بتوان متکي به افکار و عقايد او شد.

 ذاكري عمده ترين مشکلات حضور مجدد اصلاح طلبان در عرصه‌هاي سياسي کشور را عدم تعريف درست اصلاحات و اعتقادات آنها در چارچوب نظام و قانون اساسي دانست و اظهارداشت:‌ عدم توجه به رهنمودهاي مقام معظم رهبري و ضديت با ارزش‌هاي نظام همپوشاني با اپوزيسيون هاي خارج نشين بازگشت اين جريان را به صحنه سياسي تا حدودي با مشکل مواجه کرده است.

وي با اشاره به  برنامه اصلاح‌طلبان برای انتخابات ریاست‌جمهوری آينده گفت: اصلاح‌طلبان بايد حسن نيت خود به نظام را ثابت كنند در غير اين صورت امكان بازگشت آنها به عرصه سياسي كشور فراهم نخواهد شد.

ذاكري در پاسخ به این سوال که اصلاح‌طلبان چگونه می‌خواهند اعتماد مردم پس از عملكرد خود در فتنه 88 را جلب کنند، تصریح کرد: اصلاح ‌طلبان در فتنه سال 88 نشان دادند ‌که اصول و ساختار نظام را زير پاگذاشتند و همين امر اعتماد مردم را نسبت به آنها سلب كرد.

وي با اشاره به ويژگي‌هاي کانديدهاي مورد حمايت اصلاح‌طلبان  گفت: جبهه اصلاحات به عنوان تشکلي اصلاح‌طلب، افرادي که معتقد به خط امام(ره) و مقام معظم رهبري و پايبند به نظام و ارزش‌هاي انقلاب باشند را براي انتخابات رياست جمهوري سال آينده در نظر بگيرند در غير اين صورت حناي آنها پيش نظام رنگي نخواهد داشت.

عضو حزب اعتماد ملي ادامه داد: اين افراد بايد سعي كنند در چهارچوب قانون اساسي و نظام و در راستاي اهداف ولايت فقيه عمل کنند و معتدل و ميانه‌رو باشند.
 

ذاكري در خصوص محوریت خاتمی یا عبدالله نوری برای اصلاح‌طلبان گفت: اگر قرار باشد اصلاح‌طلبان فرد يا افرادي را براي كانديداتوري انتخابات رياست جمهوري آينده انتخاب كنند به نظر من خاتمي گزينه مناسبي خواهد بود.

عضو حزب اعتماد ملي درباره ادعاي اخير سيد محمد خاتمی مبنی بر لزوم جدایی اصلاح‌طلبان از جنبش سبز گفت: خاتمي اگر ادعاي جدايي از جنبش سبزها را دارد حسن نيت خود را به نظام ثابت كرده و از فتنه‌گران كه اهدافشان براندازي نظام است فاصله بگيرد و گرنه اصلاح‌طلبان و جنبش سبزي‌ها در وقايع سال 88 يك هدف را دنبال مي‌كردند./پ3

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار