در مراسمی از مقام علمی علامه شیخ آقا بزرگ تهرانی تجلیل شد .

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران از قم، آیت ا... صافی گلپایگانی در این مراسم ازعلامه شیخ آقا بزرگ تهرانی به عنوان عالم محقق و استاد با کرامات یاد کرد و افزود : آن مرحوم در سایه خلوص ، توکل و توجه به اهلبیت با خلق آثار گرانقدر در نشر دین و ترویج فرهنگ و دانش شیعه خدمات ارزنده ای از خود به یادگار گذاشت .

آیت ا... استادی امام جمعه قم هم در این مراسم با تشریح تاریخ زندگی ، تحصیل ، تدریس و آثار ارزشمند علامه شیخ آقا بزرگ تهرانی گفت : خدمات علمی و آثار علمی این عالم فرزانه را که امروز محل رجوع علمای حوزه و مولفان بویژه در فهرست تراجم است اگر در روزگار ما پدید می امدند نیاز به تشکیلات عریض و طویل نیروی کار زبده و ساختمان های متعدد بود در حالیکه این علامه بزرگ به تنهایی و با امکانات زمان خود آنها را خلق کرد.

وی با بیان اینکه جامعه علمی امروز بیش از هر زمان دیگری نیازمند تکریم گذشتگان و بیان آثار و خدمات آنهاست تصریح کرد : تهجد ، اخلاق و مجاهدت علمی این عالم بزرگ در کنار معنویتش باید پیوسته پیش روی طلاب جوان باشد .

در پایان این مراسم کتاب شیخ آقا بزرگ تهرانی با حضورآیت ا... صافی گلپایگانی رونمایی شد .

این کتاب در 1 جلد و 880 صفحه در قطع وزیری به همت موسسه کتاب شناسی شیعه گردآوری و چاپ شده که آثار پراکنده ، نامه ها و مکتوبات چاپ نشده ، حاشیه ها ، زندگی نامه ، سفر نامه حج ، اسناد و تصاویر علامه شیخ آقا بزرگ تهرانی را شامل می شود ./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.