در پايان دور مقدماتي رقابت هاي فوتبال جام ملت هاي اروپا در اوكراين و لهستان، اسپانيا و ايرلند عناوين قوي ترين و ضعيف ترين تيم ها را به خود اختصاص دادند.

 به گزارش خبرنگار ورزشي باشگاه خبرنگاران ، تيم ملي اسپانيا در پايان سه ديدار دور مقدماتي چهاردهمين دوره مسابقات يوور با 6 گل زده و يك گل خورده عنوان بهترين خط حمله و بهترين خط  دفاع را از آن خود كرده است.

همچنين تيم ايرلند جنوبي با زدن يك گل در سه ديدار مقدماتي خود و دريافت 9 گل عناوين ضعيف ترين خط حمله و دفاع را به خود اختصاص داد.

اسپانيا به عنوان تيم اول گروه سوم به دور بعدي جام صعود كرده اما ايرلند از دور رقابت ها حذف شده است.

همچنين در پايان دور اول مرحله گروهي 20 گل، در پايان دور دوم مرحله گروهي 28 گل و در دور سوم مرحله گروهي 12 گل و در مجموع 60 گل از خط دروازه تيم هاي عبور كرده است.

جمهوري چك و يونان از گروه اول ، آلمان و پرتغال از گروه دوم ، اسپانيان و ايتاليا از گروه سوم، انگليس و فرانسه از گروه چهارم راهي دور دوم رقابت هاي يورو 2012 شده اند.

در مرحله دوم اين رقابت ها تيم هاي اول و دوم گروه هاي چهارگانه به صورت ضربدري با هم مسابقه مي دهند و براين اساس ،چك با پرتغال،آلمان با يونان ، اسپانيا با فرانسه و انگليس با ايتاليا با هم رقابت مي كنند.

از جمع 16 تيم دور مقدماتي هشت تيم به دور دوم راه يافته اند.

در پايان مرحله مقدماتي رقابت هاي يورو 2012 تيم آلمان با كسب حداكثر امتياز يعني 9 امتياز تنها تيمي است كه با امتياز كامل راهي دور بعدي رقابت ها شده است و تيم هاي هلند و ايرلند نيز بدون كسب امتياز حذف شده اند.

سوئد و ايرلند نيز دو تيمي بودند كه در پايان دور دوم مرحله مقدماتي تيم هاي حذف شده مسابقات لقب گرفتند هلند يكي از شانس هاي قهرماني مسابقات اين دوره و نائب قهرمان جام جهاني 2010 آفريقاي جنوبي با  حذف از مسابقات يكي از ضعيف ترين نمايش ادوار خود را در اين مسابقات داشت.

لهستان و اوكراين ميزبان چهاردهمين دوره مسابقات جام ملت هاي اروپا نيز نتوانستند در جمع هشت تيم صعود كننده به دور بعدي قرار گيرند./مح

برچسب ها: اسپانیا ، ایرلند ، مقدماتی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار