آمريكا براي سربازان ناتو كه در افغانستان دست به قرآن سوزي زده اند، تدابير تنبيهي انديشيده است.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از صداي روسيه؛ بازرسان نظامي آمريكا براي هفت سرباز ناتو كه چهار ماه گذشته در پايگاه خود در افغانستان، دست به قرآن سوزي زده اند، شيوه هاي تنبيهي و تنبيهات شديد را در نظر گرفته اند.
 
براساس اين گزارش؛ پس از اعلام خبر قرآن سوزي توسط سربازان ناتو به "پنتاگون" اين سازمان تصميمي را مبني بر تنبيه سربازان در نظر گرفته است.
 
اين در حالي است؛ سوزاندن "قرآن" در افغانستان، منجر به ناآرامي هاي فراوان و حملات پي در پي به نظاميان ناتو در اين كشور شده است.
 
در حاليكه اين اتفاق كه در ماه فوريه رخ داده، انعكاس گسترده اي در سطح جهان اسلام داشته است، آمريكا نيز در حالي تصميم به اقدامات تنبيهي سربازان ناتو در افغانستان گرفته كه برخي بر اين باورند كه قرآن سوزي توسط آنها تحت امر و دستور مستقيم از سوي آمريكا صورت گرفته است.
 
از سويي، درپي قرآن سوزي توسط سربازان آمريكايي در افغانستان، "حامد كرزاي" رئيس جمهور اين كشور، توهين نظاميان ناتو را به قرآن كريم بشدت تقبيح كرده و هيئتي را براي بررسي آن تشكيل داده است.
 
مردم خشمگين افغان نيز در كابل و چند شهر ديگر افغانستان، با برپايي تظاهرات آمريكايي، محاكمه توهين كنندگان به مقدسات اسلامي را خواستار شدند.
برچسب ها: ناتو ، آمریکا ، افغانستان ، قرآن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار