شهید مصطفی چمران نامی آشناست که شما را به یاد نگاههای عمیق آن مجاهد فی سبیل الله می اندازد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران از قم، چمران مردی از تبار پاکان و مجاهدان و راست قامتان تاریخ بود که در دوران حیات طیبه اش به ملکوت زندگی بار یافت و در عرش زیبایی های خلوص و ایثار و صفا و سادگی نفس کشید.

کسی که عطای بالاترین درجات علمی را در معتبرترین دانشگاه های غرب به لقایش بخشید و سر از بلندی های جولان و لبنان درآورد و چریکی شد و با شرکت در جنگهای نامنظم حماسه هاآفرید و در عین حال پدری برای یتیم خانه ای در جبل عامل بود.

یک زندگی سراسر شور و شعور و شرف که در یک کلام می توان آن را مجاهدتی نامید برای خدا،

چمران از دل جنگ و سلاح و خروش و سختی، به اطمینانی از جنس سکوت و صبر رسید و از میانه آتش و خون و شیدایی، مردی شد برای باران مرحمت و احسان بر سر کودکان یتیم جبل عامل.

و این حکایت غریب و قریب انسان آخرالزمان است، آنگاه که در لشکر سبز و سرخ یاران خدا و امام زمان درآید و دل از دنیا و متاع پر زرق و برق آن بریده و در مأمن الهی و مقام رضا سکنی گزیند.

و چمران چنین کسی بود با چنان عزم و روحیه ای.

از وزارت دفاع تا جبهه جنگهای نامنظم و چریکی در جنوب لبنان و از میدان علم و فن آوری در معتبرترین مراکز علمی عالم مدرن تا کنج محقر مدرسه کودکان بی سرپرست در لبنان، همگی تنها معبر و محلی بود برای بازنمایی و بازآفرینی روح منتشر و مستتر در کالبد مرد آرام و بزرگی که جز خدا نمی دید (رسد آدمی به جایی که به جز خدا نبیند...)

واگویه های دردآلود و حزین و شیدایی چمران، آنگاه که با خدا به مناجات می نشیند، چونان منظومه ای از آگاهی و دردمندی در مقام انسان، به عنوان خلیفة الله بر کره خاکی است و هر واژه اش برگی از درخت ایمان و رشادت وشهادت و شهود است.

راهش پر رهرو و یادش گرامی و عشقش پاینده و زاینده و تابنده باد!/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.