ناصر فریاد شیران:

واسطه ها و مربیان منشوری نقش پررنگی در قراردادها دارند

پیشکسوت فوتبال در خصوص قراردادهای نجومی برخی از بازیکنان لیگ برتر در فصل نقل و انتقالات گفت: بالاخره فوتبال حرفه ای مبالغ بالا هم می طلبد البته به شدت مخالف قراردادهای میلیاردی بازیکنان هستم.

ناصر فریاد شیران در گفتگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران افزود: در رقم قراردادهای نجومی بازیکنان نقش واسطه ها و مربیان منشوری پررنگ است و آنها باعث این آشفته بازار در فصل نقل و انتقالات شدند.

فریاد شیران اظهار داشت: اکثر باشگاه های لیگ برتر دولتی هستند و منابع مالیشان از طریق بیت المال تأمین می شود اما هنوز مسئولان ما نظارت مستقیمی بر مبلغ قرارداد بازیکنان انجام نمی دهند و این مسئله باعث شد که سقف قرارداد بازیکنان بالا برود.

پیشکسوت فوتبال تصریح کرد: بازیکنان لیگ برتر به صورت چرخشی در تیم های لیگ برتر حضور دارند ما در فصل گذشته پدیده ای در لیگ برتر مشاهده نکردیم اما رقم های برخی از بازیکنان لیگ بالا رفته است که به نظرم مسئولان باشگاه های لیگ برتر نباید فقط برای تیم هایشان هزینه کنند و سازندگی نداشته باشند.

وی بیان داشت: مدیران باشگاه ها فقط به دنبال نتیجه هستند و اهمیتی به تیم های پایه نشان نمی دهند و بودجه ای برای آنها در نظر نمی گیرند و به آنها به عنوان بچه های سر راهی نگاه می کنند.

فریاد شیران درباره فعالیت چند باشگاه در فصل نقل و انتقالات گفت: این موضوع ضعف مدیریت ورزش و فوتبال ما است که افراد غیر ورزشی از جاهای مختلف به پست مدیرعاملی باشگاه ها رسیدند و بدون هیچ نظارتی از سوی فدراسیون فوتبال میلیاردها تومان برای تیمشان در زمینه بازیکن و مربی هزینه می کنند.

وی ادامه داد: در حال حاضر 4 تیم لیگ برتری هستند که مبالغ زیادی را در زمینه جذب بازیکن پرداخت می کنند که به نظرم باید بازرسی کل کشور مدیران این تیم ها را بازخواست کنند که این همه پول از کجا هزینه می شود.

پیشکسوت فوتبال اظهار داشت: مسئولان سازمان لیگ به جای تعیین سقف قرارداد برای بازیکنان باید این سقف را برای بودجه باشگاه ها در نظر می گرفتند و همه تیم های لیگ برتر به طور مساوی در حدود 8 میلیارد برای جذب بازیکن هزینه می کردند.

فریاد شیران گفت: مسئولان سازمان لیگ همچنین باید ابلاغیه ای به باشگاه های لیگ برتر بدهند که بیشتر تیم های پایه شان اهمیت دهند و تمام بودجه شان را صرف تیم های بزرگسال خود نکنند./مح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.