بسيج جامعه پزشکي استان کردستان طرح ويزيت و عمل جراحي رايگان بيش از 60 نفر از بيماران چشمي شهرهاي مختلف اين استان را امروز آغاز مي کند.

دکتر طيب قديمي رئيس بسيج جامعه پزشکي استان کردستان در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: براساس غربالگري و آزمايشات چشم پزشکي که روي بيماران در شهرهاي مختلف ا ستان کردستان انجام شد در نهايت 90 نفر از آنها انتخاب شدند که از ميان اين تعداد 60 بيمار که احتياج به عمل جراحي چشم داشتند جهت انجام عمل آب مرواريد معرفي شدند.
وي افزود: مقدمات اين کار با همکاري بيمارستان توحيد سنندج فراهم شده و اعضا تيم اين جراحي ها چهار پزشک متخصص چشم و تعدادي از پرستاران عضو کانونهاي بسيج جامعه پزشکي و دانشگاه هاي استان کردستان طي امروز و فردا کار ويزيت و جراحي چشم را روي اين بيماران انجام مي دهند.
دکتر قديمي به استقبال پزشکان براي شرکت در طرحهاي ويزيت رايگان بيماران اشاره و تصريح کرد: پيش بيني مي شود طرح بيمارستان هاي تک تخصصي و ويزيت و جراحي هاي رايگان در رشته هاي ديگر پزشکي هم اجرا شود که تاکنون مردم نيز از اين برنامه ها اظهار رضايت کرده و استقبال خوبي از آنها داشته اند.
وي خاطر نشان کرد: از ديگر فعاليتهاي بسيج جامعه پزشکي استان کردستان برپايي چادرهاي سلامت است که دراين طرحها تيمي متشکل از پزشکان و پرستاران درکليه نقاط استان کار ويزيت و درمان بيماران را به طور رايگان انجام مي دهند و در طول هفته سلامت با برپايي 2 چادر سلامت 500 نفر ويزيت شدند که از ميان آنها 45 نفر را که نياز به درمان واقعي داشتند کار درمان روي آنها انجام شد.

**فعاليتهاي بسيج جامعه پزشکي پويا و ماندگار است
رئيس بسيج جامعه پزشکي کردستان در ادامه گفت: روستاها و حاشيه شهرها به ارائه خدمات و فعاليتهاي بيشتري از طرف بسيج جامعه پزشکي نياز دارند و در اين قالب اگر بتوانيم مراقبتهاي سلامتي و بهداشتي را به مردم آموزش دهيم مي توانيم هم در پيشگيري از بيماري ها و هم در گسترش خدمات بهداشتي و پزشکي موفقيتهاي زيادي را کسب کنيم و توزيع هزينه هاي بهداشتي و درماين در قالب چادرهاي سلامت مي تواند بازدهي و ثمرات بيشتري را به دنبال داشته باشد.
وي چارهاي سلامت را مکمل بيمارستانهاي صحرايي دانست و ياد آور شد: طرحهاي اموزشي بهداشتي و سلامت مانند آموزشهاي تغذيه و ديابت تاثيرات زيادي در پيشبرد فعاليتهاي بسيج جامعه پزشکي دارد و باعث ارتقا ضريب سلامت جامعه مي شود و مي طلبد که برنامه ريزي هاي بيشتري رادر امور آموزشي وبهداشتي انجام  شود./عط
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار